Filipínský media trip – projekt na podporu incomingového turismu do ČR
Filipínský media trip – projekt na podporu incomingového turismu do ČR
22.04.2022 / 04:33 | Aktualizováno: 22.04.2022 / 04:58
Velvyslanectví ČR v Manile ve spolupráci s agenturou CzechTourism uspořádalo pro vybrané filipínské novináře cestu do ČR. Účelem cesty, která se uskutečnila v rámci projektu na podporu ekonomické diplomacie (PROPED), bylo představit Českou republiku jako atraktivní turistickou destinaci pro filipínskou klientelu v době postcovidové.
Novináři měli možnost navštívit kromě Prahy i některé z nejvýznamnějších turistických destinací v ČR, například Karlovy Vary či Český Krumlov, které se těšily značné oblibě u turistů z Asie. V posledních dvou letech počty asijských turistů ovšem značně poklesly kvůli pandemii COVID-19. A to také s ohledem na překážky v cestování, zejména při návratu do Asie, kde u některých zemí nadále přetrvává povinná karanténa po návratu či praktická nemožnost vycestovat za účelem turismu.
Nicméně Filipíny za současných podmínek umožňují vstup na své území bez nutnosti karantény očkovaným osobám s negativním PCR či antigenním testem podstoupeným před odletem, což dává předpoklad i pro obnovení incomingového cestovního ruchu do ČR.
Výběr zúčastněných novinářů, kteří píší pro nejvýznamnější tištěné deníky, křídové lifestylové magazíny a internetové portály, zaručuje, že informace o atraktivitě České republiky se dostanou mezi vyšší třídy filipínské společnosti. Tato klientela si v době pandemie zachovala životní standard a nyní se postupně vrací i k cestování. Novináři ve svých mediálních výstupech zprostředkují, že Česko nabízí mnoho lákadel, například v podobě pražského jezulátka, které se na Filipínách těší nesmírné oblibě. Česká nabídka je ovšem mnohem širší a kromě tradičních kulturně-historických unikátů zahrnuje i zámecké ubytování, zážitkovou gastronomii či speciální procedury zaměřené na léčbu post-covidových stavů v českých lázeňských městech.
Pro české podnikatele z cestovního ruchu a souvisejících oblastí představují Filipíny perspektivní trh, jehož cílením by mohli alespoň částečně kompenzovat ztráty způsobené výpadkem turistů z jiných asijských teritorií. Svou zálibu v nakupování luxusního zboží a prémiových značek pěstují Filipíňané obzvláště rádi při cestování a proto není překvapením, že se filipínští turisté v průzkumech umísťují mezi národy, které při cestách utrácí nejvíc. Příležitosti tak existují kromě primárních poskytovatelů služeb cestovního ruchu i pro prodejce českého skla, šperků či outletového oblečení.
Maroš Guoth, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Manile
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz