(Kurzy.cz)
Akcie Netflixu oslabují o 38% po prvním poklesu platících uživatelů po více jak 10 letech
Akcie Netflixu od včerejšího zveřejnění výsledků za 1Q oslabily již o více jak 38%. Důvodem nebývalého propadu je reportování poklesu počtu platících uživatelů za 1Q roku o 200 000. Jde totiž o první kvartální pokles za posledních více jak 10 let. Firma navíc varovala, že trend úbytku předplatitelů bude pokračovat i nadále. Pro 2Q roku firma odhadla možný úbytek až 2 milionů platících klientů v globálním měřítku.
Údaje za 1Q a výhled pro 2Q jsou o to palčivější ve srovnání s původními odhady firmy, která pro 1Q roku odhadovala růst předplatitelů o cca 2,5 milionu. Trh byl ještě o něco málo optimističtější a počítal v průměru s 2,7 miliony nových účtů. V 1Q21 služba získala 3,98 milionu nových předplatitelů.
Firma odhaduje, že při cca 222 milionech platících domácností se díky sdílení účtů ke službám dostane dalších až 100 milionů domácností.
Firma uvedla, že válka na Ukrajině a s ní související suspendování firemních služeb v Rusku přineslo ztrátu cca 700 000 předplatitelů. Bez tohoto výpadku by firma vykázala v 1Q růst jejich celkového počtu o cca 500 000.
Ke ztrátě předplatitelů vedl také růst výdajů do původní produkce, který vedl k růstu předplatného v některých oblastech. V rámci USA a Kanady toto vedlo zřejmě ke ztrátě cca 600 000 předplatitelů.
Celkové tržby Netflixu rostly meziročně o cca 10% na 7,87 mld. USD, což zaostalo za odhady nastavenými na 7,93 mld. USD.
Čistý zisk poklesl o 6,4% na 1,6 mld. USD. Zisk na akcii se dostal na 3,53 USD, což překonalo trhem odhadovaných 2,89 USD.
Na zprávu Netflixu negativně reagovaly i další akcie předplacených mediálních služeb jako jsou Disney (-5%), Paramount (-11%), Spotify či Roku (-7%).
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
16.09.2024 Cena ropy je nejnižší za poslední 3 roky.
11.09.2024 Investiční pohled na Apple: Budou nové iPhony…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Snaha o navrácení lesku Barbie v době klesajícího prodeje. Barbie telefon jako tahák sezóny?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz