Athénský mezinárodní veletrh HO.RE.CA. signalizoval oživení v sektoru turismu
Athénský mezinárodní veletrh HO.RE.CA. signalizoval oživení v sektoru turismu
17.02.2022 / 08:50 | Aktualizováno: 17.02.2022 / 09:00
Ve dnech 11.-14. února 2022 se na athénském výstavišti METROPOLITAN EXPO uskutečnil další ročník mezinárodního veletrhu zásobování a vybavení pro hotely a podniky veřejného stravování HO.RE.CA. Průběh potvrdil nejen jeho pověst jako nejvýznamnějšího oborového veletrhu v jihovýchodní Evropě, ale především signalizoval, že sektor turismu se po pandemickém útlumu dynamicky vrací na scénu. Je radostné, že mezi exponáty nechyběly české výrobky, i když nikoli v rozsahu odpovídajícím potenciálu řeckého turistického sektoru. Veletrh HO.RE.CA. je ideální příležitostí, aby se na řeckém trhu představily úspěšné české výrobky jako například vířivky nebo outdoorové vybavení. Jeho návštěva nabízí českým výrobcům a dodavatelům možnost seznámit se s řeckým trhem a konkurencí.
Turistický sektor je hlavní oporou řecké ekonomiky. Ročně produkuje přímo či nepřímo zhruba čtvrtinu hrubého domácího produktu. Po propadu v roce 2020, kdy pandemie znemožnila cestování, se znovu dere do popředí. Potvrdil to průběh letošního již 16. ročníku mezinárodním veletrhu zásobování a vybavení pro hotely a podniky veřejného stravování HO.RE.CA.2022 – Hotely-Restaurace-CAfee, kde se představilo okolo 500 vystavovatelů. Je to sice o zhruba 50 méně než před dvěma roky, protože obavy z další vlny pandemie a možného zrušení veletrhu některé vystavovatele odradily, nic to však neubralo na obrovské škále nabízeného zboží a vysoké kvalitě jeho prezentace.
Na okraj veletrhu se již tradičně uskutečnily tematické semináře Business Lab se samostatnými bloky věnovanými hotelům, restauracím a kavárnám, Beer & Spirits show organizovaná Asociací řeckých pivovarů, Cofee Events a Gastronomy Forum.
Veletrh, který proběhl v souladu se všemi platnými hygienickými protokoly, navštívilo na 100 tisíc podnikatelů. Jejich zájem potvrdil víru v oživení turistického ruchu a zájem investovat do modernizace poskytovaných služeb. Význam, který veletrhu překládá řecká vláda, podtrhl svou návštěvou řecký premiér Mitsotakis.
Je potěšující, že v tvrdé konkurenci ani letos nechybělo mezi exponáty tradiční české hotelové sklo a křišťál společností Crystalex, Crystalite Bohemia a Bohemia Crystal, a také karlovarský porcelán G. Benedikt a Thun. Česká přítomnost na veletrhu však zdaleka neodpovídá potenciálu řeckého turistického sektoru ani možnostem českých výrobců. Veletrh je ideální příležitostí, aby se na řeckém trhu představily úspěšné české produkty jako například vířivky nebo outdoorové vybavení. Pro české výrobce a dodavatele může být možností poznat řecký trh a konkurenci.
Největší expozice českého skla a porcelánu byla vystavena na stánku obchodní společnosti MAVROMICHALIS CASA, který navštívil také velvyslanec České republiky v Řecku Jakub Karfík.
Společnost SARRIS Panagiotis & Co. Ltd. je dalším z dodavatelů vybavení pro hotely a restaurace s celorepublikovým dosahem, který tradičně nabízí české výrobky.
Autorky: Martina Kapounová, ekonomická diplomatka, Jitka Chromcová, ekonomická specialistka, Velvyslanectví ČR v Aténách
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz