Dopravní spojení mezi ČR a Slovenskem patří mezi naše priority, řekl ministr v Bratislavě
Oba ministři proto debatovali o návrhu vedení vysokorychlostních úseků, zejména pak o napojení VRT ze slovenské strany u Lanžhota a o jejím pokračování nejprve kolem obce Kúty, následně k Bratislavě a dále k hranicím s Maďarskem. Řeč přišla také na úpravy železničního uzlu Bratislava.
Mezi další důležitá témata diskutovaná v Bratislavě patřila silniční doprava. Zde je klíčové propojení D49/R6 Hulín – Púchov či D48/I/11 – R5/D3 Frýdek-Místek – Jablunkov – Žilina. Ministr Kupka zdůraznil, že počáteční úsek dálnice D49 Hulín – Fryšták je zařazen mezi hlavní priority ČR. Česká republika také podporuje zkvalitnění silnic I/68 a I/11 s návazností na slovenský úsek I/11 Svrčinovec – státní hranice.
Martin Kupka a jeho slovenský protějšek rozebírali rovněž spolupráci na mezinárodní úrovni. Českou republiku totiž čeká předsednictví v Radě EU, Slovensko pak bude předsedat Visegrádské skupině a Slavkovské platformě. Mezi české priority patří hlavně rozvoj VRT, zkvalitňování infrastruktury či revize unijní politiky v oblasti transevropských dopravních sítí.
Dnešní schůzka byla důležitá i z toho důvodu, že pomohla obnovit aktivity přerušené pandemií covidu-19. Poslední tradiční dvoustranné jednání českého a slovenského ministra dopravy se totiž konalo v září 2018 na společném zasedání obou vlád v Košicích. V rámci V4 se pak poslední setkání uskutečnilo v květnu 2019 v Bratislavě.
Poslední zprávy z rubriky Přeprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz