„Český“ pivovar v palestině rozšiřuje výrobu
V Palestině v současnosti fungují tři rodinné pivovary, které svojí produkcí zásobují především lokální a částečně také izraelský trh. Část pivní produkce se jim pak daří vyvážet i do vzdálenějšího zahraničí. Patří mezi ně také rodinný pivovar Shepherds, který nese výraznou českou stopu.
Foto: Styčný úřad ČR v Ramalláhu
Palestinské pivovary si zakládají na dodržování přísných standardů, ale vyznačují se i chutí experimentovat a zkoušet nové přístupy, ať už se jedná o adaptace úspěšných zahraničních druhů piva nebo o využití lokálních surovin.
Rodinný pivovar Shepherds založili tři bratři v palestinském městečku Birzeit v roce 2015. Od té doby se úspěšně etabloval na místním trhu, jeho pivo je možné ochutnat v některých izraelských restauracích, a daří se mu vyvážet i do Latinské Ameriky, z Evropy potom do Velké Británie.
ČESKÉ STOPY
Pivovar nese výraznou českou stopu, už při jeho založení majitelé část vybavení pořídili v České republice – konkrétně například stáčecí linku od firmy Raveco nebo výčepní zařízení od firmy Lindr. Při výrobě používají kromě jiného i české suroviny, z žateckého chmele vyrábí vlajkovou loď pivovaru, světlý ležák českého typu. Z České republiky dováží také slad. Zajímavostí při výrobě světlého ležáku je úprava tvrdosti vody na úroveň odpovídající vodě v Plzni. Kromě světlého ležáku zahrnuje stálá produkce například polotmavý ležák nebo stout, ale vyrábí také sezónní piva, nejnověji i vánoční ležák. Roční výstav pivovaru činí okolo jednoho milionu litrů.
ROZŠÍŘENÍ VÝROBY
Nyní se majitelé pivovaru rozhodli udělat významný krok k dalšímu rozvoji firmy – v plánu je rozšířit výrobu také na nealkoholické nápoje. Poblíž pivovaru proto staví novou výrobní halu, která by měla být dokončena v nejbližších měsících. Výroba bude od pivovaru oddělená a nealkoholické nápoje se budou prodávat pod novou značkou, cílí totiž na většinovou muslimskou populaci, která by mohla jakékoli spojení s výrobou alkoholických nápojů vnímat negativně. Vyrábět se zde budou limonády, ledové čaje nebo džusy určené primárně pro palestinský trh.
Nealkoholickými nápoji míří firma na mnohem širší spektrum zákazníků, čemuž odpovídá i plánovaný objem výroby, který by měl být až dvanáctkrát větší než u piva – denně by z výrobní linky mělo sjet deset až dvacet tisíc lahví. To vyžaduje i mnohem větší automatizaci, než tomu je nyní v pivovaru, kde je možné vzhledem k menším objemům část procesu výroby a balení provádět ručně. Otevírá se tím příležitost i pro české firmy, které by mohly část potřebného vybavení dodat.
Anna Morávková, ekonomická diplomatka, Styčný úřad ČR v Ramalláhu
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz