Hradecký dopravní podnik od nového roku navýší ceny jízdného
K poslední úpravě tarifů hradecké veřejné dopravy došlo v roce 2016. „Zvýšení cen jízdného MHD rozhodně není populárním krokem. Ale pokud chceme zachovat objem přepravy, pak s ohledem na vývoj cen vstupů je třeba ceník upravit tak, aby tuto inflaci zohlednil. Jednotlivé jízdné se v průměru zdraží v řádech korun, u časových jízdenek je to pak podle konkrétního tarifu. Vážíme si stálých klientů, v procentním vyjádření je tak navýšení u časových jízdenek menší,“ říká ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham.
Hradecký dopravní podnik patří ve své kategorii mezi nejlépe hodnocené v republice, jak z pohledu kvality a rozsahu služeb, ale především vzhledem k podílu ekologického provozu jeho vozového parku. Polovinu spojů totiž obslouží elektrobusy nebo trolejbusy. „Právě nárůst ceny elektrické energie během letošního roku na téměř trojnásobek významně zasáhl do výdajové části našeho rozpočtu, nafta stoupla zhruba o třetinu. Pokud k tomu připočteme nárůst mezd a cen dalších služeb, je úprava ceny jízdného logická,“ dodává Zdeněk Abraham.
Hospodaření dopravního podniku mimořádně ovlivnila také současná pandemická situace, kdy došlo k výraznému poklesu cestujících. Na rozdíl od jiných oblastí ale provozovatelé městské hromadné dopravy nemohli žádat o státní kompenzace poklesu tržeb. Na provoz MHD město každoročně přispívá dotací, která se v letošním roce vyšplhala na 281 milionů korun, před pěti lety přitom byla její výše zhruba o třetinu nižší.
Konkrétní ceny jízdného naleznete v příloze ke stažení.
Kateřina Šmídová, tisková mluvčí
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz