Nový dopravní plán se zaměří na prohloubení integrace a zvýšení kvality veřejné dopravy v Ústeckém kraji
Odkazy
- Plán dopravní obslužnosti ÚK 2022-2026 [PDF, 25,8 MB] (19.11.2021)
„Dopravní plán představuje ucelenu prezentaci záměrů objednatele v rámci veřejné dopravy. Snažíme se cestujícím již několik let přiblížit výhody, které cestování veřejnou dopravou má a zaujmout moderním a komfortním krajským dopravním systémem,“ říká vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Jakub Jeřábek. Plán vznikal v problémovém období v roce 2020 – 2021, kdy veřejná doprava v celé ČR zaznamenala hluboký propad tržeb z důvodu situace týkající se Covid-19. Proto je v rámci plánu hned v úvodu navrhnuta strategie k obnovení důvěry cestujících ve veřejnou dopravu. Dále jsou v plánu stanoveny nové standardy obsluhy území, které definují krajem objednávaný rozsah jiným způsobem než v plánu minulém. Standardy nově určují rozsah cílové obsluhy území jednak podle počtu obyvatel obce, stanovují interval obsluhy v jednotlivé denní doby a směrování objednávané dopravy.
Doprava Ústeckého kraje si dále klade za cíl prohloubení integrace systémů MHD do DÚK, v praxi by se mělo jednat o rozšíření standardů kvality DÚK i na systémy MHD. Důraz bude kladen také na zkvalitnění přestupních bodů a uzlů - dokončení obnovy starých či poškozených označníků, sjednocení vizuální podoby označníků, zvýšení informovanosti cestujících na dopravních uzlech. Dalším z bodů je sjednocení číslování linek v rámci integrovaného dopravního systému DÚK, aby každé číslo linky bylo jedinečné a nedocházelo k duplicitám.
Jednou z klíčových oblastí bude hodnocení dosahované kvality jak ze strany cestujících, tak i objednavatele. Plánují se větší kontroly kvality. Právě spokojenost cestujících s kvalitou veřejné dopravy je důležitým ukazatelem pro objednatele. Nový dopravní plán si také klade za cíl další zvýšení provázaností spojů, zkrácení jízdních dob a další mezikrajská propojení systémů např. PID a další.
V následujících letech se DÚK zaměří nejen na stávající cestující (pracující, studenti), ale také na nové potenciální cestující, tedy na uživatele převážně automobilové dopravy. Důležité je přesvědčit je o výhodách užívaní veřejné dopravy, která je při dlouhodobém užívání výhodnější, ale také ekologičtější.
Nový plán dopravní obslužnosti navazuje na předcházející plán z let 2017 – 2021, kdy se podařilo aplikovat řadu změn a zlepšení. Podařilo se zkrácení jízdních dob, zajištění nových návazností, obnova vozových parků. V roce 2020 se podařilo zahájit činnost Centrálního dispečinku Dopravy Ústeckého kraje, který se stal důležitou součástí zkvalitňování služeb nejen pro cestující, ale i krajské dopravce. V roce 2021 byla spuštěna mobilní aplikace DÚKapka, která představuje moderní a pohodlný nákup jízdného. V rámci zvyšování kvality informovanosti cestujících vyjel do měst a obcí také tzv. DÚKmobil, jedná se o pojízdnou informační kancelář. Nový dopravní plán se zaměří na stále větší zvyšování kvality služeb a rozvíjení pomocných marketingových nástrojů propagace DÚK. Na posílení úlohy DÚKmobilu, mobilní aplikace DÚKapka i Centrálního dispečinku DÚK.
Plán dopravní obslužnosti je povinně vydávaným a závazným dokumentem objednavatelů dopravy na základě zákona č. 194/2010 Sb.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz