(Kurzy.cz)
Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup
Startuje 1. ročník Ankety o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup. Od 1. 6. 2021 budou moci čtenáři serveru BankovníPoplatky.cz hlasovat pro absolutně nejabsurdnější bankovní proces nebo postup. Absurdní tak nejsou jen některé poplatky, ale také chování bank vůči klientům. Generálním partnerem ankety se stala Air Bank.
S jakými absurditami, o nichž nás v nominaci informovali sami klienti bank, se můžeme v bankách setkat?
- Rozdílná korespondenční adresa klienta a samotného produktu
- Kreditní karta do minusu, aneb jak udělat záporný zůstatek u dluhového limitu kreditní karty
- Sjednání produktu jednoduše online (typicky založení účtu, stavebního spoření apod.), kdy při jeho zrušení už musíte na pobočku a podstoupit mnohem náročnější proces.
- Výpověď bankovních služeb při neaktualizování osobních údajů na pobočce banky
- Pokuta za záporný zůstatek na účtu v exekuci
- Zasílání faktur do zrušeného internetového bankovnictví
Pro uvedené absurdní procesy a postupy budou moci čtenáři hlasovat v anketě, která bude na webových stránkách provozovatele k dispozici až do 30. listopadu, kdy bude vyhlášen vítěz ankety.
Klienti bank se tak setkávají například se situacemi, kdy nahlásí bance u sjednání nějakého produktu svou novou korespondenční adresu pro zasílání zásilek, ale banka si ji zaznamená jen u věcí souvisejících s daným produktem, ale u dalších používá stále adresu trvalého bydliště, kde už klient třeba nebydlí. Některé banky totiž používají absurdně jinou adresu pro produkt a jinou adresu pro obecné klientské záležitosti.
Absurdně se také mohou klienti u bank dostat do mínusu u úvěrového limitu u své karty. Banka přitom limit, na který se klient spoléhá, není schopna zabezpečit a klient tak nevědomky či podvodem jiného, se může dostat do minusového zůstatku u limitu kreditní karty. Je to vlastně takový minus z minusu. Při sjednávání kreditní karty klienty na toto nebezpečí a vlastně absurdní možnost nikdo neinformuje.
Klienti si také mohou sjednat velice jednoduše nový bankovní produkt online ze svého mobilu či počítače. Jde to rychle a skvěle. Ve chvíli, kdy si však chtějí takto snadno založený produkt zrušit, nastává problém. Kvůli zrušení již musí jít na pobočku banky, musí vyplnit formulář, banka chce vědět důvod zrušení a celý ten proces už nefunguje tak snadno, jako při založení. Vše ve smyslu přísloví „když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“.
A další situace - výpověď služeb mohou klienti ve své bance dostat jen za to, že údajně neaktualizovali své údaje v evidenci banky. Fakt, že mnoho klientů v bance v poslední době bylo, vyřizovali si tam své věci, a bankéř jim údaje při té příležitosti neaktualizoval, už nikoho nezajímá. Klienti měli přitom za to, že při řešení záležitostí v bance, kde automaticky klient předkládá svůj doklad, došlo také k aktualizaci údajů. Bohužel to takto vždy nefunguje a klientovi přijde už jen oznámení o přerušení, nebo rovnou výpovědi služeb.
Klientům v exekuci jsou zabaveny prostředky na běžném účtu. Dostávají se tak do těžké životní situace. Některé banky přistupují k problému tak, že si srazí poplatek za vedení účtu, kdy se klient dostává do minusu na účtu a obratem je mu naúčtováno zaslání penalizačního dopisu a pokuta za účet v minusu. Klientovi v exekuci tak banka nepomůže, ale ještě mu navíc uškodí.
K některým účtům jsou zasílány do internetového bankovnictví faktury, které je možné snadno zaplatit, a přehledně v systému evidovat. To je dobrá služba. V absurdní službu se však obrací ve chvíli, kdy si účet i internetové bankovnictví klient zruší a nadále mu však chodí do zrušeného internetového bankovnictví efaktury. O nich je klient informován mailem, ale už se na ně nepodívá, natož aby je mohl zaplatit.
Anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup je další kategorií ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek, která si letos připisuje již 14. ročník, a jejímž výsledkem je zrušení několika nejabsurdnějších bankovních poplatků, které v anketě zvítězily.
Anketa o nejabsurdnější poplatek označuje absurdní poplatky již od roku 2005. Anketu organizuje a výsledky vyhlašuje server www.Bankovnipoplatky.cz. Mnoho absurdních poplatků bylo po vyhlášení výsledků v průběhu doby ze strany bank zrušeno.
V současné době probíhá anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek celoročně. V průběhu kampaně informujeme o zajímavostech ze světa bankovních poplatků, životních příbězích klientů bank a aktuální situace na bankovním trhu. Hlavní tváří ankety i serveru Bankovní poplatky se v roce 2020 stala reálná a skutečná rodina Poplatkových.
Další zprávy o bankách
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Předčíslí bankovních účtů finančních úřadů pro placení daní v roce 2020
- Náhrada mzdy za karanténu nebo nemoc v roce 2020 - Kolik peněz dostanete za prvních 14 dnů?
- Sleva na manželku 2023 - 24.840 Kč. Slevu na manžela nebo manželku můžete uplatnit, pokud manželka / manžel nemá příjmy vyšší než 68.000 Kč.
- Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup
- Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek a anketa o nejabsurdnější bankovní postup 2021
- Startuje III. ročník ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek v ČR a SR pro rok 2007
- Anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek opět STARTUJE - 1. kolo hlasování začíná 1.12.2008
- Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek 2021
- Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek 2021 - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek přichází s novou kategorií Nejabsurdnější lichvář
- Nejabsurdnějším bankovním postupem: výpověď bankovních služeb při neaktualizaci osobních údajů
Prezentace
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Domácnosti si za plyn připlatí: Regulované poplatky vzrostou výrazně nad inflaci
Miren Memiševič, Skupina Klik.cz
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Iva Grácová, Bezvafinance
Podvodníci čekají na vaši chybu: Jak se nenapálit při vánočních nákupech na internetu?
Marek Pokorný, Portu
Jak snížit daně díky DIPu? Zde je návod pro vyplnění daňového přiznání
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select