PRVNÍ KLUBOVÁ je generálním partnerem Ankety o nejabsurdnější výluku z pojištění
Server www.BankovniPoplatky.com odstartoval 1. 4. 2018 hlasování v Anketě o nejabsurdnější výluku z pojištění. Od 18. 4. 2018 má anketa také svého generálního partnera, kterým se stala PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna.
Od 15. 3. 2018
mohli čtenáři nominovat vlastní absurdní výluky z pojištění pro hlasování v anketě.
Od 1. 4. 2018 pak mohou čtenáři a návštěvníci serveru BankovniPoplatky.com
hlasovat pro konkrétní
nejabsurdnější
výluku z pojištění zde:
https://www.bankovnipoplatky.com/nejabsurdnejsi-vyluka-2018/?hlasovani=1
Od 18. 4. 2018 má
Anketa o nejabsurdnější výluku z pojištění svého generálního
partnera, kterým je PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna. Podpořila tak snahu o
informovanosti klientů pojišťoven a upozornění na absurdní či nejednoznačné výluky, které mohou klienty pojišťoven uvést v omyl, nebo kterých
si vůbec nevšimnou, či o nich nejsou ze strany zástupců pojišťoven a pojišťovacích
zprostředkovatelů vůbec informováni.
PRVNÍ KLUBOVÁ se
bude také jako
generální partner podílet
na obsahu speciální přílohy o pojištění, kterou jsme pro tento účel připravili pro čtenáře
serveru BankovniPoplatky.com.
“Anketu
jsme se rozhodli podpořít, protože souzní s naším pohledem na svět pojištění.
První klubová vznikla s cílem opět nastolit férový vztah mezi pojišťovnou a
klientem. Smlouvy stavíme přehledně, bez skrytých výjimek pod čarou. Nenajdete
u nás ani slovíčkaření, nebo nesmyslné výluky z pojištění. Jako jediní mezi
pojišťovnami umožňujeme klientům kdykoliv zdarma zrušit, upravit, nebo jakkoliv
pozměnit uzavřené pojistné smlouvy. Naše produkty stavíme tak, aby sloužili
lidem k úhradě škod, nespotřebované pojistné pak vracíme klientům,” říká
zástupce PRVNÍ KLUBOVÉ Marek Orawski.
V rámci
projektu se server BankovniPoplatky.com zaměří ve spolupráci s generálním partnerem
na problematiku ukončování smluv ze strany pojišťoven, které výrazným způsobem poškozují
klienty. Na tuto otázku tak bude zaměřena další anketa, o kterou jsme obohatili v rámci
speciální sekce pojištění celý projekt. Umožňujeme tak klientům pojišťoven vyjádřit
se k této
aktuální problematice, která je trápí a v mnoha případech i poškozuje.
„Jsme rádi, že se do celé akce zapojila jako partner PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna.
Jedná se o alternativu ke stávajícím pojišťovnám a celému
systému
pojištění, který není
v určitých ohledech vůči klientům vstřícný a dalo by se říci, že i férový. Spuštění ankety umožní klientům
pojišťoven, aby se k problémům výluk mohli vyjádřit a podělit se s ostatními
o své praktické zkušenosti,“
poznamenává Patrik Nacher, majitel serveru BankovniPoplatky.com a organizátor
ankety.
Anketa o
nejabsurdnější výluku z pojištění je první akcí tohoto druhu na českém internetu. Navazuje na
velmi úspěšný projekt ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek, která pomohla
kultivovat prostředí mezi bankami a klienty a omezit zatížení klientů bank náklady za poplatky spojené s běžnými bankovními
službami.
Anketa o
nejabsurdnější výluku z pojištění nemá za cíl kritizovat pojistné produkty, nebo pojišťovny,
ale má za cíl
upozornit na problém,
který se týká
desítek tisíc klientů pojišťoven ročně a který může mít fatální následky na život
klientů pojišťoven. Cílem ankety dále je, aby pojišťovny přehodnotily nebo se
zamyslely nad uplatňováním výluk či překážek,
které lidé považují za absurdní, nesmyslné či nelogické. Případně aby ve větší míře
informovaly pojišťovny právě o
absurdních výlukách a tyto překážky klientům mnohem lépe a šířeji vysvětlovaly.
Z vyjádření zástupců pojišťoven přitom vyplývá, že u některých druhů pojištění činí podíl nevyplacených nebo krácených plnění až 30 procent z nahlášených pojistných případů. Tito lidé, ačkoliv řádně platili příslušné pojištění, pak nedostanou vůbec nic například z důvodu toho, že neoznámili léčení nemoci, nebo ani nevěděli, že jsou léčeni na nějaký druh nemoci a pak na tuto skutečnost doplácí. V některých případech se dokonce stalo, že pojišťovna odmítla plnit přesto, že smrt či nemoc klienta nebyla vůbec zaviněna či způsobena nemocí, kterou klient v dotazníku neuvedl.
Navržené a zobecněné absurdní výluky z pojištění
a překážky pro pojistné plnění:
✓ Karenční doba – po uzavření pojištění
po určitou dobu pojišťovna nemusí plnit, tedy neplnění
v případě vzniku pojistné události po určité stanovené období
✓ Slovíčkaření, slovní
popis podobných situací – například potopa, povodeň, zátopa,
vytopení (pojištění se může vztahovat na zátopu, ale už ne na vytopení)
✓ Zanedbání povinnosti pojištěného – neplnění v důsledku
chování klienta, který si podle pojišťovny neplní své povinnosti (například
ponechá v době veder otevřenou ventilačku v bytě a bude vykraden)
✓ Neposkytnutí vyčerpávajících
informací – klient neuvede všechny informace o své osobě či majetku
(například nesdělení informací o léčení v minulost, i
v dětském věku pojištěného, nebo pojištěný neuvede
nemoc, o které ani neví, že jí trpí apod.)
✓ Vznik nepředvídatelných
okolností – vyšší moc (například je schválen
zákon,
který způsobí pojištěnému nějakou škodu,
na níž měl pojištění, vznik války, terorismus, situace, se kterými se nepočítalo apod.)
✓ Výluky omezující klasické
životní situace s cílem prodat jiné pojistné produkty – připojištění (například havarijní
pojištění neobsahuje pojištění skel, které je nutné připojistit)
✓ Výluky z hlediska
nevhodného umístění pojištěné věci (například pojištěnou
ledničku umístěnou v garáži zatopí voda)
✓ Výluka z hlediska
nejednoznačné identifikace
(například
pojištění domácnosti se nemusí vztahovat na garáž, jiná definice nemoci a úrazu
z pohledu pojišťoven apod.)
✓ Odlišné pojištění pro pojištění stejné
či obdobné věci (například se
chce pojištěný pojistit proti poškození bytu souseda, typicky
vytopení sousedních bytů. Uzavře pojištění odpovědnosti za škodu v běžném
životě. Ta se však vztahuje na případy, kdy nám přeteče vana, nebo
se odpojí hadice od pračky. Pokud však praskne trubka ve zdi, pojišťovna plnit
nebude. Na toto se vztahuje úplně jiný druh pojištění)
✓ Pojištění výrobku v záruce – pojištěný si
pojistí například ledničku, která je poškozena v důsledku zkratu na vedení,
nebo přepětí. Pojišťovna v takovém případě
odmítne plnit, protože přístroj je v záruce. Prodejce však odmítne
reklamaci z důvodu zkratu na vedení. Neplní ani pojišťovna a ani není možné realizovat
reklamaci
HARMONOGRAM:
- Od 1. 4. 2018 do 15. 6. 2018: HLASOVÁNÍ – spuštění
a průběh samotného hlasování v anketě
- Od 1. 4. 2018 do 15. 5.
2018:
Anketa všech nominovaných poplatků. Dne 15. 5. 2018 vyhlášení tří finalistů
- Od 15. 5. 2018 do 15. 6.
2018:
Anketa a hlasování v rámci tří finalistů ankety
- 15. 6. 2018 – CELKOVÉ VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ PRVNÍHO ROČNÍKU ANKETY O NEJABSURDNĚJŠÍ VÝLUKU Z POJIŠTĚNÍ.
TISKOVÁ ZPRÁVA.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Klímová, RekvalifikačníKurzy.cz
Sekvoj patří mezi stromové titány: Načerpejte energii v netradičním lesoparku v ČR
Iva Grácová, Bezvafinance
Bankovní turista, nebo věrný klient: Kdo vyhrává ve hře o finanční výhody?
Petr Holub, MojeNebankovka
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Snižování úrokové sazby přináší výhodnější podmínky pro refinancování hypotéky
Marek Pokorný, Portu
Japonská centrální banka po 17 letech zvýšila sazby. Co to znamená?
Jan Béreš, Kalkulátor.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex březen 2024: Hypoteční sazby stagnují. Další zlevnění hypoték přijde na jaře