Realizované transakce se státními dluhopisy pro rok 2021 (24.3.2021)
Dlouhodobým cílem provádění operací na sekundárním trhu je řízení refinančního rizika, podpora likvidnosti emisí českých státních dluhopisů a efektivní fungování sekundárního trhu. Efektivní sekundární trh z pohledu minimalizace transakčních nákladů a udržení hloubky trhu a cenové stability je nezbytnou podmínkou pro realizaci emisní činnosti státu a pro zajištění hladkého a nákladově efektivního financování státu v dlouhodobém horizontu. Ministerstvo financí aktivně vstupuje na sekundární trh zejména prostřednictvím elektronické obchodní platformy MTS Czech Republic. MTS Czech Republic umožňuje provádění zpětných odkupů státních dluhopisů, přímých prodejů státních dluhopisů z portfolia Ministerstva financí a výměny státních dluhopisů.
V souladu s Dohodou o výkonu práv a povinností primárního dealera českých státních dluhopisů a Dohodou o výkonu práv a povinností dealera českých státních dluhopisů může Ministerstvo financí provádět přímé prodeje nebo výměny dluhopisů každý obchodní den mezi 10. a 12. hodinou a 14. a 16. hodinou SEČ, pokud není v tento obchodní den vykonávána aukce. Ministerstvo financí může provádět zpětné odkupy každý obchodní den mezi 10. a 12. hodinou a 14. a 16. hodinou SEČ.
Zpětné odkupy, přímé prodeje a výměny dluhopisů na sekundárním trhu probíhají transparentním způsobem. Ministerstvo financí informuje všechny primární dealery a dealery o záměru uskutečnění transakce zpravidla jeden pracovní den před dnem, ve kterém má transakce proběhnout. Primárním dealerům a dealerům bude oznámen:
1. typ transakce (zpětný odkup, přímý prodej či výměny dluhopisů),
2. státní dluhopis (poptávaný v rámci zpětného odkupu či nabízený k přímému prodeji),
3. maximální celková jmenovitá hodnota transakce s jednotlivými státními dluhopisy,
4. čas, kdy budou přijímány nabídky primárních dealerů a dealerů v systému,
5. datum vypořádání,
6. kontaktní osoba Ministerstva financí.
V časovém rozmezí, kdy budou přijímány nabídky, mohou primární dealeři a dealeři vkládat do systému cenu a celkovou jmenovitou hodnotu zpětného odkupu, přímého prodeje či výměny dluhopisů. Na základě toho se Ministerstvo financí rozhodne, zda nabídku přijme či odmítne. Ministerstvo financí může přijmout nabídky více než jednoho, ale také žádného primárního dealera nebo dealera.
Ministerstvo financí je rovněž oprávněno uzavírat zápůjční facility na sekundárním trhu. Zápůjční facility jsou dostupné formou repo transakcí a zápůjček cenných papírů. Primární dealer nebo dealer si může vypůjčit střednědobý a dlouhodobý státní dluhopis a Ministerstvu financí proti tomu zapůjčí korunovou likviditu anebo poskytne kolaterál ve formě střednědobých a dlouhodobých státních dluhopisů Ministerstva financí, státních pokladničních poukázek Ministerstva financí, poukázek České národní banky. Transakce mohou být prováděny v kterýkoliv obchodní den v České republice od 8. do 16. hodiny SEČ.
Reverzní repo operace jsou používány k řízení likvidity. Jedná se o krátkodobé investice s použitím zástavy ve formě střednědobých a dlouhodobých státních dluhopisů Ministerstva financí, státních pokladničních poukázek a poukázek České národní banky.
Realizované transakce se státními dluhopisy na sekundárním trhu
Datum vypořádání | Název emise | ISIN | Jmenovitá hodnota (Kč) | Průměrná cena | Počet protistran |
---|---|---|---|---|---|
Aktualizováno:
Datum vypořádání | Název emise | ISIN | Jmenovitá hodnota (Kč) | Průměrná cena | Počet protistran |
---|---|---|---|---|---|
26.1.2021 | ČR, 0,45 %, 23 | CZ0001004600 | 250 000 000 | 100,185 | 1 |
26.1.2021 | ČR, VAR %, 27 | CZ0001004105 | 500 000 000 | 100,025 | 1 |
26.1.2021 | ČR, 2,00 %, 33 | CZ0001005243 | 729 770 000 | 107,105 | 3 |
2.2.2021 | ČR, 0,45 %, 23 | CZ0001004600 | 300 000 000 | 100,075 | 1 |
2.2.2021 | ČR, VAR %, 27 | CZ0001004105 | 650 000 000 | 99,970 | 1 |
3.2.2021 | ČR, VAR %, 27 | CZ0001004105 | 500 000 000 | 99,900 | 1 |
5.2.2021 | ČR, 0,45 %, 23 | CZ0001004600 | 300 000 000 | 99,980 | 1 |
5.2.2021 | ČR, 1,00 %, 26 | CZ0001004469 | 300 000 000 | 99,965 | 1 |
9.2.2021 | ČR, 1,00 %, 26 | CZ0001004469 | 1 000 000 000 | 99,550 | 1 |
9.2.2021 | ČR, 2,00 %, 33 | CZ0001005243 | 500 000 000 | 105,300 | 1 |
16.2.2021 | ČR, 0,05 %, 29 | CZ0001006076 | 1 950 000 000 | 88,500 | 4 |
23.2.2021 | ČR, 0,45 %, 23 | CZ0001004600 | 1 200 000 000 | 98,860 | 2 |
23.2.2021 | ČR, 1,20 %, 31 | CZ0001005888 | 400 000 000 | 96,700 | 2 |
23.2.2021 | ČR, 4,20 %, 36 | CZ0001001796 | 250 000 000 | 135,505 | 2 |
24.2.2021 | ČR, 0,45 %, 23 | CZ0001004600 | 3 800 000 000 | 98,810 | 4 |
2.3.2021 | ČR, 0,45 %, 23 | CZ0001004600 | 10 400 000 000 | 98,660 | 4 |
2.3.2021 | ČR, 1,00 %, 26 | CZ0001004469 | 250 000 000 | 98,260 | 2 |
2.3.2021 | ČR, 2,50 %, 28 | CZ0001003859 | 450 000 000 | 107,100 | 3 |
2.3.2021 | ČR, 4,85 %, 57 | CZ0001002059 | 50 000 000 | 152,260 | 1 |
10.3.2021 | ČR, 0,10 %, 22 | CZ0001005946 | 7 500 000 000 | 99,400 | 2 |
10.3.2021 | ČR, 1,00 %, 26 | CZ0001004469 | 1 583 000 000 | 97,320 | 4 |
10.3.2021 | ČR, 2,50 %, 28 | CZ0001003859 | 1 200 000 000 | 105,800 | 3 |
12.3.2021 | ČR, 0,10 %, 22 | CZ0001005946 | 16 900 000 000 | 99,400 | 4 |
12.3.2021 | ČR, 2,50 %, 28 | CZ0001003859 | 2 150 000 000 | 105,850 | 2 |
16.3.2021 | ČR, 0,10 %, 22 | CZ0001005946 | 18 335 000 000 | 99,400 | 1 |
16.3.2021 | ČR, 2,50 %, 28 | CZ0001003859 | 500 000 000 | 105,845 | 1 |
23.3.2021 | ČR, 0,10 %, 22 | CZ0001005946 | 832 400 000 | 99,470 | 1 |
23.3.2021 | ČR, 0,45 %, 23 | CZ0001004600 | 69 460 000 | 98,650 | 1 |
23.3.2021 | ČR, 1,00 %, 26 | CZ0001004469 | 3 020 000 000 | 96,880 | 4 |
23.3.2021 | ČR, 4,20 %, 36 | CZ0001001796 | 1 430 000 000 | 127,170 | 5 |
23.3.2021 | ČR, 4,85 %, 57 | CZ0001002059 | 100 000 000 | 146,250 | 1 |
Aktualizováno: 19.3.2021
Datum vypořádání | Prodaný dluhopis | Odkoupený dluhopis | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Název emise | Jmenovitá hodnota (Kč) | Průměrná cena | Název emise | Jmenovitá hodnota (Kč) | Průměrná cena | |
11.1.2021 | ČR, 1,25 %, 25 | 1 405 420 000 | 102,125 | ČR, 3,85 %, 21 | 1 405 420 000 | 102,720 |
11.1.2021 | ČR, 2,00 %, 33 | 100 000 000 | 107,301 | ČR, 3,85 %, 21 | 100 000 000 | 102,720 |
12.1.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | 200 000 000 | 98,115 | ČR, 3,85 %, 21 | 200 000 000 | 102,710 |
22.1.2021 | ČR, 1,00 %, 26 | 700 000 000 | 100,615 | ČR, 3,85 %, 21 | 700 000 000 | 102,605 |
22.1.2021 | ČR, 2,00 %, 33 | 50 000 000 | 107,065 | ČR, 3,85 %, 21 | 50 000 000 | 102,605 |
22.1.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | 150 000 000 | 97,380 | ČR, 3,85 %, 21 | 150 000 000 | 102,605 |
26.1.2021 | ČR, 0,05 %, 29 | 800 000 000 | 90,390 | ČR, 3,85 %, 21 | 800 000 000 | 102,563 |
2.2.2021 | ČR, 1,00 %, 26 | 300 000 000 | 100,250 | ČR, 3,85 %, 21 | 300 000 000 | 102,500 |
3.2.2021 | ČR, 1,00 %, 26 | 300 000 000 | 100,065 | ČR, 3,85 %, 21 | 300 000 000 | 102,489 |
3.2.2021 | ČR, 0,05 %, 29 | 500 000 000 | 89,565 | ČR, 3,85 %, 21 | 500 000 000 | 102,489 |
5.2.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | 300 000 000 | 96,300 | ČR, 3,85 %, 21 | 300 000 000 | 102,468 |
9.2.2021 | ČR, 0,05 %, 29 | 500 000 000 | 88,945 | ČR, 3,85 %, 21 | 500 000 000 | 102,426 |
16.2.2021 | ČR, 1,20 %, 31 | 1 050 000 000 | 97,260 | ČR, 3,85 %, 21 | 1 050 000 000 | 102,352 |
16.2.2021 | ČR, 0,00 %, 24 | 500 000 000 | 96,655 | ČR, 3,85 %, 21 | 500 000 000 | 102,352 |
23.2.2021 | ČR, 1,00 %, 26 | 150 000 000 | 98,658 | ČR, 3,85 %, 21 | 150 000 000 | 102,278 |
23.2.2021 | ČR, 0,05 %, 29 | 150 000 000 | 88,008 | ČR, 3,85 %, 21 | 150 000 000 | 102,278 |
23.2.2021 | ČR, 4,20 %, 36 | 500 000 000 | 135,408 | ČR, 3,85 %, 21 | 500 000 000 | 102,278 |
23.2.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | 100 000 000 | 93,905 | ČR, 3,85 %, 21 | 100 000 000 | 102,278 |
12.3.2021 | ČR, 1,20 %, 31 | 900 000 000 | 93,750 | ČR, 3,85 %, 21 | 900 000 000 | 102,050 |
12.3.2021 | ČR, 4,20 %, 36 | 750 000 000 | 129,850 | ČR, 3,85 %, 21 | 750 000 000 | 102,050 |
Aktualizováno: 10.3.2021
Datum vypořádání | Datum splatnosti | Název emise | ISIN | Jmenovitá hodnota (Kč) |
---|---|---|---|---|
Aktualizováno:
Datum vypořádání | Datum splatnosti | Název emise | ISIN | Jmenovitá hodnota (Kč) |
---|---|---|---|---|
6.1.2021 | 13.1.2021 | ČR, 0,75 %, 21 | CZ0001005367 | 180 000 000 |
6.1.2021 | 5.2.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | CZ0001005920 | 50 000 000 |
18.1.2021 | 18.2.2021 | ČR, 3,85 %, 21 | CZ0001002851 | 3 600 000 000 |
18.1.2021 | 18.2.2021 | ČR, 0,05 %, 29 | CZ0001006076 | 3 000 000 000 |
18.1.2021 | 18.2.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | CZ0001005920 | 600 000 000 |
22.1.2021 | 22.3.2021 | ČR, 4,20 %, 36 | CZ0001001796 | 150 000 000 |
25.1.2021 | 25.2.2021 | ČR, 3,85 %, 21 | CZ0001002851 | 1 800 000 000 |
27.1.2021 | 24.3.2021 | ČR, 4,20 %, 36 | CZ0001001796 | 50 000 000 |
29.1.2021 | 1.3.2021 | ČR, 4,20 %, 36 | CZ0001001796 | 100 000 000 |
1.2.2021 | 1.3.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | CZ0001005920 | 420 000 000 |
15.2.2021 | 17.3.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | CZ0001005920 | 400 000 000 |
18.2.2021 | 18.3.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | CZ0001005920 | 135 000 000 |
18.2.2021 | 18.3.2021 | ČR, 3,85 %, 21 | CZ0001002851 | 3 600 000 000 |
18.2.2021 | 18.3.2021 | ČR, 0,05 %, 29 | CZ0001006076 | 1 250 000 000 |
23.2.2021 | 23.4.2021 | ČR, 4,20 %, 36 | CZ0001001796 | 400 000 000 |
24.2.2021 | 24.3.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | CZ0001005920 | 350 000 000 |
25.2.2021 | 25.3.2021 | ČR, 3,85 %, 21 | CZ0001002851 | 1 800 000 000 |
26.2.2021 | 26.3.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | CZ0001005920 | 400 000 000 |
3.3.2021 | 6.4.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | CZ0001005920 | 100 000 000 |
12.3.2021 | 12.4.2021 | ČR, 3,85 %, 21 | CZ0001002851 | 400 000 000 |
12.3.2021 | 9.4.2021 | ČR, 3,85 %, 21 | CZ0001002851 | 500 000 000 |
18.3.2021 | 19.4.2021 | ČR, 3,85 %, 21 | CZ0001002851 | 3 600 000 000 |
18.3.2021 | 19.4.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | CZ0001005920 | 100 000 000 |
24.3.2021 | 26.4.2021 | ČR, 1,50 %, 40 | CZ0001005920 | 100 000 000 |
Aktualizováno: 24.3.2021
Ministerstvo financí
Ministerstvo financí je ústředním orgánem státní správy pro státní rozpočet republiky, státní závěrečný účet republiky, státní pokladnu České republiky, finanční trh s výjimkou dozoru nad kapitálovým trhem v rozsahu působnosti Komise pro cenné papíry, daně, poplatky a clo, finanční hospodaření, finanční kontrolu, účetnictví, audit a daňové poradenství, věci devizové včetně pohledávek a závazků státu vůči zahraničí, ochranu zahraničních investic, pro tomboly, loterie a jiné podobné hry, hospodaření s majetkem státu, privatizaci majetku státu, pro věci pojišťoven, penzijních fondů, ceny a pro činnost zaměřenou proti legalizaci výnosů z trestné činnosti, posuzuje dovoz subvencovaných výrobků a přijímá opatření na ochranu proti dovozu těchto výrobků.
Ministerstvo financí je zřízeno zákonem č. 2/1969 Sb. Současnou ministryní je od 13. prosince 2017 Alena Schillerová.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Dluhopisy:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Výpočet čisté mzdy v roce 2021 i v předchozích letech, změny v roce 2021
- Kalkulačka DPH - výpočet DPH pro rok 2019 i pro roky 1993-2018
- Státní dluh - Vývoj výše státního dluhu
- Platová tabulka státní zaměstnanci - úředníci ve státní službě 2022
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Příspěvek na bydlení v roce 2021 - Kalkulačka
- Kalkulačka online 2021 i 2020 - čistá mzda, hypotéky a další kalkulačky
- Minimální mzda v roce 2021, 2020 i v minulosti, vliv na zaručenou mzdu
- Prázdniny 2020/2021
- Jarní prázdniny 2021
- Důchod a penze 2021 - aktuální informace k důchodům
- Zaručená mzda 2021 a 2020
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory