Stávající
silnice je pouze dvoupruhová a je podél ní vedena tramvajová trať. Úzký koridor mezi řekou a skalním masivem v současné době prostorově neumožňuje vést vedle sebe po terénu čtyřpruhovou směrově rozdělenou komunikaci Velkého městského okruhu společně s tramvajovou tratí. Realizací
stavby bude umožněna plynulá
doprava v celém severozápadním sektoru města až po výjezd z Husovického tunelu. „První etapa
prací zahrnovala úsek od mimoúrovňové křižovatky Kníničská po Kamenomlýnský
most. Došlo zde k rozšíření stávající dvoupruhové komunikace na dělený čtyřpruh, úpravě ramp mimoúrovňové křižovatky, opravě stávajícího silničního mostu a k výměně a doplnění protihlukových
opatření. Postavena byla také nová obslužná komunikace a proběhla rekonstrukce tramvajové trati. Navazující druhá etapa zahrnuje vybudování nového tunelu o délce 500 metrů, kam bude nově převedena tramvajová trať. To umožní rozšíření
silnice na čtyřpruhové uspořádání, čímž bude odstraněno úzké hrdlo, které v současnosti výrazně snižuje plynulost a tedy i bezpečnost
dopravy“, představil obě etapy generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Informační karty
staveb: I/42
Brno, VMO Žabovřeská I – etapa I Hlavní trasa: délka: 880 m Zhotovitel:
STRABAG, IMOS
Brno Cena
stavby dle smlouvy: 416 mil.
Kč bez
DPH I/42
Brno, VMO Žabovřeská I – etapa II Hlavní trasa: délka: 920 m Zhotovitel: Eurovia, Hochtief,
Subterra Cena
stavby dle smlouvy: 2 035 mil.
Kč bez
DPH Stavby jsou spolufinancovány v rámci Operačního programu
Doprava 2014 –
2020 z Evropského fondu pro regionální rozvoj.