Česká rozvojová pomoc staví knihovny a zprostředkovává školení učitelů v Salvadoru
Česká rozvojová pomoc staví knihovny a zprostředkovává školení učitelů v Salvadoru
11.12.2020 / 15:34 | Aktualizováno: 11.12.2020 / 16:24
V rámci malých lokálních rozvojových projektů Velvyslanectví ČR v Mexiku byla podpořena realizace projektu na zaměřeného na snížení vysoké negramotnosti na území Chalatenango v Salvadoru, a to prostřednictvím instalace knihoven a uskutečněním seminářů na vzdělávání učitelů o strategiích gramotnosti na veřejných školách. Realizátorem projektu je nezisková vzdělávací organizace ConTextos, která se specializuje na transformaci vzdělávání studentů za účelem zlepšení jejich čtecích, analytických a interpretačních dovedností.
Region Chalatenango je jedním z mnoha území, které utrpělo značné škody během občanské války v Salvadoru a i přestože uplynulo skoro třicet let od jejího konce, investice do místní infrastruktury, sociálního rozvoje a vzdělání jsou v této oblasti nedostačující. Chalatenango se tak stalo územím, které nutně potřebuje finanční injekci do vzdělání, jež by daly vzniknout nové generaci učitelů a mladých lídrů. Jen tak dojde k výraznému zlepšení úrovně místního školství, a následně i sociálnímu a ekonomickému rozvoji této oblasti.
Organizace ConTextos díky pomoci Fondu rozvojové pomoci Ministerstva zahraničních věcí ČR mohla rozšířit svou působnost na šest nových škol, kde byly posíleny učební dovednosti a schopnosti učitelů. V rámci programu děti do svých škol dostaly kompletně vybavené prostory knihoven, včetně knih o Česku. V rámci celkem tříleté intervence v každé škole by mělo dojít k nahrazení tradičního mechanického stylu učení učením zážitkovým kombinovaným s kritickým myšlením.
V průběhu projektu realizátor čelil několika výzvám. Kvůli vládním restrikcím na zmírnění přenosu Covid-19 muselo být metodologické školení učitelů a školitelů přesunuto do online prostoru, nicméně, i přes tyto komplikace se podařilo úspěšně proškolit 10 pedagogů pracujících v oblasti Chalatenango, dalším 150 byl poskytnut tzv. „virtuální doprovod“ na internetových platformách, což výrazně přispělo k zefektivnění vyučování v průběhu lockdownu. Přesun projektu do online prostoru rovněž umožnil dodávku pracovních materiálů pro studenty i v digitálním formátu, propagaci efektivního využívání distančních platforem, komunikaci prostřednictvím sociálních sítí, a rozvinutí a televizních programů a rozhlasu určených školákům.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz