Maloobchod přišel téměř o desetinu tržeb (komentář analytika)
Nouzový stav, respektive uzavření obchodů v polovině měsíce se negativně podepsalo na tržbách tuzemských obchodníků. Meziročně se podle očekávání snížily takřka o 9,3 %, přičemž nejhůře dopadla omezení na obchodníky s oděvy a obuví (-65 %), sport a volný čas (-47 %). Dvacet procent navíc si naproti tomu připsaly internetové obchody, které vykazují dlouhodobě silný a stabilní růst, a nucený přesun zákazníků z kamenných prodejen do virtuálních obchodů jim dále pomohl posilovat pozice.
I dubnová čísla nicméně budou ovlivněna uzávěrkami a současně i přesunem zákazníků do permanentně otevřených eshopů. Celkově však v červených číslech zůstane maloobchod i v dubnu a zřejmě i v květnu, protože zákazníci s návratem do znovuotevřených prodejen nebudou zřejmě pospíchat. Navíc část z nich už může zůstat u virtuálního nakupování, které má svoje nepochybné výhody.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Tekuté zlato pod tlakem: Ceny olivového oleje na rekordních hodnotách
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři