Vlada.cz (Vláda)
Investice  |  24.03.2020 15:34:09

Evropský rozměr boje proti koronaviru - opatření na úrovni EU

Opatření přijatá na úrovni EU

  • Od 15. března 2020 na dobu šesti týdnů, tj. do 26. dubna 2020, zavedeno mimořádné opatření pro vývoz některých ochranných pomůcek mimo EU. Týká se vybraného zdravotnického ochranného materiálu, a to konkrétně brýlí, clon, obličejových štítů, prostředků na ochranu úst a nosu, ochranných obleků a rukavic.
  • Dne 16. března 2020 vydala Evropská komise vodítka pro opatření na vnitřních hranicích, jejichž cílem je dosáhnout omezení pohybu lidí, jež je nutné ke zpomalení šíření infekce koronavirem, za současného zachování přeshraničního pohybu zboží.
  • Evropská komise zveřejnila dne 16. března 2020 své doporučení č. 2020/403 o postupech posuzování shody a dozoru nad trhem v souvislosti s hrozbou nákazy koronavirem COVID-19, jehož cílem je řešit nedostatek osobních ochranných prostředků potřebných v souvislosti se šířením koronavirové nákazy.
  • Prezidenti a premiéři členských zemí EU dne 17. března 2020 podpořili Sdělení Evropské komise k uzavření vnějších hranic EU po dobu 30 dní.
  • Dne 17. března 2020 oznámila předsedkyně Evropské komise zřízení Evropského expertního týmu vědeckých expertů na posílení koordinace a odpovědi v oblasti zdraví, který bude formulovat opatření v boji s nemocí COVID-19 při zohlednění různých fází postupu epidemie v EU jako celku i v jednotlivých členských státech.
  • Dne 19. března 2020 Evropská komise přijala dočasný rámec pro udělování podpor podnikům postiženým situací pandemie COVID-19, který obsahuje řadu možností, jakým způsobem mohou členské státy pomoci podnikům tak, aby tato pomoc byla v souladu s pravidly veřejné podpory.
  • Evropská komise oznámila dne 19. března 2020 zřízení skladu pro zdravotnické vybavení, např. ventilátory, ochranné masky, vakcíny, laboratorní vybavení, pod názvem rescEU na pomoc ČS v boji proti nemoci COVID-19.
  • Dne 20. března 2020 Evropská komise oznámila, že evropské normy pro některé zdravotnické prostředky (masky, rukavice, ochranné obleky a jiné) se staly dostupnější (tj. byly zveřejněny, respektive zpřístupněny zdarma), aby na trh mohli vstoupit v krátkém čase noví výrobci uvedeného nedostatkového zboží na trhu EU při dodržení zdravotní bezpečnosti tohoto zboží

Uzavření vnějších hranic EU

Evropská komise navrhla dočasně zakázat občanům cizích států vstup do unijních zemí s výjimkou nezbytných případů. Zákaz má trvat 30 dní s možností prodloužení v případě potřeby. Tento návrh podpořila Evropská rada, která jednala prostřednictvím videokonference 17. března 2020, implementovat jej musí členské státy individuálně a koordinovaně. Tento zákaz by se neměl dotýkat následujících kategorií:

  • státní příslušníci všech členských států EU a států přidružených k schengenskému prostoru za účelem návratu domů, jejich rodinní příslušníci a státní příslušníci třetích zemí s dlouhodobým pobytem v těch zemích
  • osoby, které cestují ze závažného důvodu nebo potřeby, např.
    • zdravotničtí pracovníci, zdravotničtí výzkumníci a odborníci v oblasti péče o seniory;
    • příhraniční pracovníci;
    • přepravní personál zapojený do přepravy zboží a další přepravní personál v nezbytném rozsahu;
    • diplomaté, pracovníci mezinárodních organizací, vojenský personál a pracovníci humanitární pomoci při výkonu jejich funkcí

Zajištění ochranných pomůcek

V souvislosti s epidemií koronaviru a nedostatkem roušek a dalších ochranných pomůcek Evropská komise již 28. února 2020 zahájila s 26 členskými státy zrychlené společné zadávací řízení na nákup těchto ochranných prostředků (ochrana očí, těla, rukou a dýchacích cest). Dne 16. března 2020 Evropská komise oznámila, že spouští společnou zakázku na masky, ventilátory, rukavice a ochranné brýle. O den později byla spuštěna další společná zakázka na testovací sady.

Dne 19. března 2020 oznámil Evropský komisař pro krizové řízení zřízení skladu pro zdravotnické vybavení pod názvem rescEU na pomoc ČS v boji proti nemoci COVID-19. Využít jej budou moci státy, kterým pro akutní potřeby chybí. Ve fondu budou mimo jiné plicní ventilátory a další vybavení pro jednotky intenzivní péče, ochranné pomůcky, vakcíny a léky či potřeby pro laboratoře. Distribuci vybavení zajistí středisko EU pro koordinaci odezvy na mimořádné události. Počáteční rozpočet EU na tyto zásoby činí 50 milionů eur.

Aby byla zajištěna dostupnost ochranných pomůcek Evropanům, omezila také Evropská komise vývoz roušek a dalších zdravotnických ochranných osobních pomůcek mimo Evropskou unii. Evropská komise dále pracuje na tom, aby byla zajištěna solidarita mezi členskými státy v zásobování zdravotnickými pomůckami tak, aby se tyto pomůcky dostaly k těm, kdo je opravdu potřebují, tedy například do českých nemocnic namísto do rukou spekulantů. Evropská komise také ve spolupráci s členskými státy a průmyslem dojednává zvýšení výrobních kapacit v EU, usnadnění dovozu (mj. zrychlené posuzování shody s pravidly EU) a aktivaci alternativních způsobů výroby těchto výrobků.

Repatriace občanů EU ze třetích zemí

Evropská unie, zejména její diplomatická služba Evropská služba pro vnější činnost (ESVČ) poslední týdny intenzivně spolupracuje s ambasádami členských států EU a pomocí svých diplomatických kanálů se snaží zprostředkovat hromadné návraty evropských turistů zpět do svých domovů.

Od vypuknutí pandemie bylo díky společnému úsilí EU a členských států repatriováno z nejvíce zasažených oblastí dohromady již více než 1100 občanů EU (údaj k 23. březnu 2020). Společné evropské repatriační lety jsou spolufinancovány prostřednictvím unijního mechanismu civilní ochrany, jenž byl v souvislosti s pandemií COVID-19 aktivován. Tento mechanismus umožňuje užší spolupráci členských států EU a jejich lepší koordinaci a reakci na katastrofy uvnitř i mimo EU.

Podpora zachování volného pohybu zboží

Evropská komise vydala vodítka, jak postupovat při ochraně vnitřních hranic EU. Cílem těchto opatření je dosáhnout omezení pohybu lidí, které je nezbytné pro zpomalení šíření infekce koronavirem, a zároveň zachování pohybu zboží, které je podmínkou zásobování členských států klíčovými produkty, a je zásadní pro udržení ekonomiky v chodu.

Podle těchto vodítek by na zboží na jednotném trhu nemělo být ukládáno žádné omezení, není-li to řádně odůvodněno. Členské státy by měly určit prioritní pruhy pro nákladní dopravu, zejména pro zdravotnický materiál a zboží podléhající zkáze, zejména jídlo, a zvážit upuštění od stávajících víkendových zákazů nákladní dopravy.

Opatření k ekonomickým dopadům pandemie koronaviru

Za účelem zmírnit ekonomické dopady pandemie koronaviru vytváří Evropská unie investiční fond v hodnotě 1 bilionu korun (37 mld. EUR). Peníze z nového fondu budou určeny pro zdravotnické systémy jednotlivých zemí, pro malé a střední podniky a oživení trhu práce a dalších citlivých částí ekonomiky.

Podpořeni by měli být rovněž zaměstnanci, kteří kvůli nynějším opatřením nebudou moci pracovat. Podpora by měla směřovat buď z Evropského sociálního fondu a z Evropského fondu pro přizpůsobení se globalizaci, nebo prostřednictvím programů na rekvalifikaci. Pomoc nejpostiženějším státům bude moci být vyčleněna také z Fondu solidarity.

Česká republika bude mít k dispozici z rozpočtu EU více než miliardu EUR (přes 25,5 mld. korun) na pomoc v boji s následky koronaviru. Návrhy by podle Komise mohly členské státy a Evropský parlament schválit v rekordně krátkém čase do dvou týdnů tak, aby mohly země využít nových flexibilit a začít peníze co nejrychleji čerpat.

Dalším opatřením je, že bankám bude umožněno poskytnout malým a středním podnikům, které se dostanou do potíží, likviditu. Z Evropského investičního fondu bude na záruky za úvěry vyčleněna 1 miliarda eur. Tato záruka by měla vést k financování malých a středních podniků a podniků se střední tržní kapitalizací v rozsahu zhruba 8 mld. EUR.

Monitorování situace a doporučení

Evropské středisko pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC), které je agenturou EU, každý den zveřejňuje aktuální epidemiologické údaje o celosvětové situaci a posiluje tak připravenost zdravotnických systémů jednotlivých členských států.

Evropská komise také pravidelně svolává Výbor pro zdravotní bezpečnost, který jedná o ohniscích nemoci a o souvisejících opatřeních v oblasti připravenosti a reakce. Jedná se například o cestovní informace, lékařská protiopatření nebo laboratorní a diagnostické kapacity.

Dne 17. března 2020 Evropská komise vytvořila poradní skupinu složenou z epidemiologů a virologů z různých členských států EU, která bude vytvářet doporučení ohledně kroků potřebných k boji s šířením koronaviru.

Doporučení pro studenty na Erasmu+

Evropská komise rozeslala oznámení na Národní agentury Erasmu a Evropského sboru solidarity s instrukcemi o postupu ohledně vyslaných studentů v zahraničí. Vysílající organizace by měly informovat svoje studenty o možnosti kontaktovat ambasády, či konzuláty svých zemí, zvážit případnou repatriaci a možnost dokončení výjezdů online.

V případě navýšení nákladů na mobilitu mají Národní agentury použít klauzuli „vyšší moci“ (force majeure) a postupovat dle „Guide for National Agencies“. V případě vyšší moci je možné uhradit i vícenáklady spojené s předčasným návratem. Národní agentury mohou také odsouhlasit prodloužení, či posunutí mobilit. Zároveň Evropská komise v oznámeních informuje Národní agentury o posunutí termínů aktuálních výzev pro oba programy.

Více informací

Stránka Evropské komise o opatřeních souvisejících s šířením koronaviru https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/health/coronavirus-response_cs

Otázky a odpovědi ke koordinované reakci EU na pandemii koronaviru https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/cs/qanda_20_458

Přehled opatření v zemích EU proti šíření koronaviru https://www.euroskop.cz/8953/34626/clanek/prehled-opatreni-v-zemich-eu-proti-sireni-koronaviru/


II

(Nelegislativní akty)

NAŘÍZENÍ

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2020/402 ze dne 14. ožujka 2020. godine, kterým se vývoz některých produktů podmiňuje předložením vývozního povolení

EVROPSKÁ KOMISE, s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/479 ze dne 11. března 2015 o společných pravidlech vývozu (1), a zejména na článek 5 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1) Od vypuknutí epidemiologické krize způsobené koronavirem SARS-CoV-2 se onemocnění, které je s ním spojeno, tj. nákaza COVID-19 šíří rychle po celém světě a dostala se i na území Unie. Podle Evropského střediska pro prevenci a kontrolu nemocí je riziko spojené s infekcí COVID-19 pro obyvatele Unie v současné době považováno za středně závažné až vysoké, a to na základě pravděpodobnosti přenosu a dopadů této nákazy. Virus se v Unii rychle šíří a mohl by mít obrovský dopad na veřejné zdraví a způsobit značný počet smrtelných případů ve vysoce rizikových skupinách a vážný ekonomický nebo sociální rozvrat.

(2) V této souvislosti se již výrazně zvýšila potřeba osobních ochranných prostředků, jak jsou podrobně popsány v příloze 1. S ohledem na jeho povahu a stávající okolnosti je tento typ vybavení základním produktem, neboť je nezbytné zabránit dalšímu šíření tohoto onemocnění a ochránit zdraví zdravotnického personálu, který pečuje o nakažené pacienty.

(3) V souladu se závěry Rady ministrů zdravotnictví ze dne 13. února 2020 bylo zahájeno zadávací řízení na nákup osobních ochranných prostředků v rámci dohody o společném zadávacím řízení na lékařská protiopatření. Podle orientačního harmonogramu a v závislosti na situaci na trhu by mohlo být dokončeno na začátku dubna.

(4) Poptávka po zdravotnickém ochranném vybavení se v posledních dnech stupňuje a očekává se, že se v nejbližším období bude i nadále významně zvyšovat, přičemž v několika členských státech již toto vybavení chybí. Na celém jednotném trhu EU dochází k problémům s uspokojením poptávky zákazníků po příslušných osobních ochranných prostředcích, zejména ochranných maskách. V současné době probíhá úsilí o zvýšení výrobních kapacit. To může být podkladem pro přezkum opatření podle potřeby a v závislosti na vývoji situace.

(5) Výroba osobních ochranných prostředků, jako jsou ochranné masky, v Unii je v současnosti soustředěna v omezeném počtu členských států, jmenovitě v České republice, Francii, Německu a Polsku. I přes skutečnost, že byla podporována vyšší výroba, nebude současná úroveň výroby v Unii a množství stávajících zásob postačovat k uspokojení poptávky v Unii. Je tomu tak zejména proto, že tato poptávka v důsledku epidemie roste a osobní ochranné prostředky mohou být vyváženy bez omezení do jiných částí světa.

(1)  Úř. věst. L 83, 27.3.2015, s. 34.

(6) Některé třetí země již oficiálně rozhodly vývoz ochranných prostředků omezit. Zdá se, že jiné členské státy přijaly podobná opatření na neformálním základě. Některé z těchto zemí jsou rovněž tradičními dodavateli na trh Unie, čímž se vyvíjí další tlak na trh Unie.

(7) Aby se vyřešila kritická situace a aby se jí zabránilo, je v zájmu Unie, aby Komise přijala okamžitá opatření s omezenou dobou trvání, která zajistí, že vývoz osobních ochranných prostředků bude podléhat povolení, a tím se zajistí přiměřenost nabídky v Unii, aby bylo možné uspokojit životně důležitou poptávku.

(8) Vývoz určitých množství určitých produktů může být povolen za zvláštních okolností, například s cílem zajistit pomoc třetím zemím, a v závislosti na potřebách členských států. Správní postupy pro tato povolení by měly být ponechány na uvážení členských států během doby trvání těchto dočasných opatření.

(9) V Unii jsou ochranné prostředky životně důležité pro nemocnice, pacienty, pracovníky v terénu a orgány civilní ochrany. Tyto životně důležité potřeby neustále monitoruje mechanismus civilní ochrany Unie.

(10) Vzhledem k tomu, že stávající opatření se vztahuje na osobní ochranné prostředky, jak jsou podrobně popsány v příloze 1, může vyvstat potřeba přezkoumat rozsah působnosti přílohy a produktů, na něž se vztahuje toto nařízení.

(11) Vzhledem k naléhavosti situace, která je odůvodněna rychlým šířením infekce COVID-19, by měla být opatření stanovená v tomto nařízení přijata v souladu s čl. 3 odst. 3 nařízení (EU) 2015/479.

(12) Aby se zabránilo spekulativnímu vyčerpání zásob, mělo by toto prováděcí nařízení vstoupit v platnost dnem vyhlášení. V souladu s čl. 5 odst. 5 nařízení (EU) 2015/479 by tato opatření měla trvat šest týdnů,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Vývozní povolení

1. Pro vývoz osobních ochranných prostředků uvedených v příloze I mimo Unii, bez ohledu na to, zda pochází z Unie či nikoli, se vyžaduje vývozní povolení v souladu s formulářem uvedeným v příloze II. Toto povolení udělí příslušné orgány členského státu, ve kterém je vývozce usazen, a vydají je v písemné podobě či elektronicky.

2. Bez předložení takového vývozního povolení je vývoz zakázán.

Článek 2

Procesní aspekty

1. Pokud se ochranné prostředky nacházejí v jednom nebo ve více členských státech jiných, než je stát, kde byla žádost o vývozní povolení podána, uvede se tato skutečnost v žádosti. Příslušné orgány členského státu, jimž byla žádost o vývozní povolení podána, neprodleně konzultují příslušné orgány dotčeného členského státu nebo dotčených členských států a poskytnou jim příslušné informace. Konzultovaný členský stát nebo členské státy oznámí do 10 pracovních dnů jakékoli námitky, které by mohl nebo mohly mít k udělení takového povolení, a tyto námitky jsou pro členský stát, ve kterém byla žádost podána, závazné.

2. Členské státy zpracují žádosti o vývozní povolení ve lhůtě, již stanoví vnitrostátní právo nebo praxe a která nepřekročí 5 pracovních dnů od data, k němuž byly příslušným orgánům poskytnuty veškeré požadované informace. Za výjimečných okolností a v řádně odůvodněných případech může být uvedená lhůta prodloužena o dalších 5 pracovních dnů.

3. Při rozhodování o tom, zda udělit vývozní povolení podle tohoto nařízení, vezmou členské státy v úvahu všechny relevantní faktory, případně včetně toho, zda vývoz slouží mimo jiné:

— ke splnění povinností týkajících se dodávek v rámci společného zadávacího řízení v souladu s článkem 5 rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady č. 1082/2013/EU ze dne 22. října 2013 o vážných přeshraničních zdravotních hrozbách,

— k podpoře společných podpůrných akcí koordinovaných prostřednictvím integrovaného mechanismu pro politickou reakci na krize (IPCR), Evropské komise nebo jiných orgánů Unie,

— k reakci na žádosti třetích zemí nebo mezinárodních organizací o pomoc, které řeší a vyřizuje mechanismus civilní ochrany Unie,

— k podpoře statutárních činností podpůrných společností v zahraničí, které požívají ochrany podle Ženevské úmluvy, pokud se tím neohrozí jejich schopnost pracovat jako vnitrostátní podpůrná společnost,

— k podpoře činností Světové sítě pro reakce na mimořádné události (GOARN) Světové zdravotnické organizace (WHO),

— k zásobování pro zahraniční operace členských států EU včetně vojenských operací, mezinárodních policejních misí a/nebo civilních mezinárodních mírových misí,

— k zásobování delegací EU a členských států v zahraničí.

4. Členské státy se mohou rozhodnout používat pro účely zpracovávání žádostí o vývozní povolení elektronické dokumenty.

Článek 3

Závěrečná ustanovení

Toto nařízení vstupuje v platnost dnem vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie a použije se po dobu šesti týdnů. Automaticky přestane platit na konci tohoto šestitýdenního období.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 14. ožujka 2020. godine 

Za Komisi

Předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN    

PŘÍLOHA I

Ochranné prostředky

Prostředky uvedené v této příloze jsou v souladu s ustanoveními nařízení (EU) 2016/425 (1).                                                             

Kategorie

Popis

Kódy KN

Ochranné brýle a clony

— ochrana před potenciálně infekčním materiálem,

— chránící oči a jejich okolí,

— kompatibilní s různými modely filtračních respirátorů (FFP) a obličejových masek,

— průhledná skla,

— opakovaně použitelné (lze je čistit a dezinfikovat) nebo jednorázové.

ex 9004 90 10 ex 9004 90 90
Obličejové štíty

— prostředky pro ochranu obličeje a přidružených sliznic (např.: očí, nosu, úst) před potenciálně infekčním materiálem,

— zahrnují clonu z průhledného materiálu,

— obvykle zahrnují úchyty k upevnění přes obličej (např.: pásky, stranice),

— mohou zahrnovat prostředky pro ochranu úst a nosu, jak jsou popsány níže,

— opakovaně použitelné (lze je čistit a dezinfikovat) nebo jednorázové.

ex 3926 90 97 ex 9020 00 00
Prostředky pro ochranu úst a nosu

— masky pro ochranu uživatele před potenciálně infekčním materiálem a pro ochranu okolí před potenciálně infekčním materiálem šířeným uživatelem,

— mohou zahrnovat obličejový štít, jak je popsán

výše,

— též vybavené výměnným filtrem.

ex 6307 90 98 ex 9020 00 00
Ochranné obleky Obleky (např. pláště, overaly) pro ochranu uživatele před potenciálně infekčním materiálem a pro ochranu okolí před potenciálně infekčním materiálem šířeným uživatelem ex 3926 20 00 ex 4015 90 00 ex 9004 61 13 00 ex 900461136114 ex 6210 10 10 ex 6210 10 92 ex 6210 10 98 ex 6210 20 00 ex 6210 30 00 ex 6210 40 00 ex 6210 50 00 ex 6211 32 10 ex 6211 32 90 ex 6211 33 10 ex 6211 33 90 ex 6211 39 00 ex 6211 42 10 ex 6211 42 90 ex 6211 43 10 ex 6211 43 90 ex 6211 49 00 ex 9020 00 00

(1) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/425 ze dne 9. března 2016 o osobních ochranných prostředcích a o zrušení směrnice Rady 89/686/EHS (Úř. věst. L 81, 31.3.2016, s. 51).

 

Kategorie

Popis

Kódy KN

Rukavice Rukavice pro ochranu uživatele před potenciálně infekčním materiálem a pro ochranu okolí před potenciálně infekčním materiálem šířeným uživatelem ex 3926 20 00 ex 4015 11 00 ex 4015 19 00 ex 6116 10 20 ex 6116 10 80 ex 6216 00 00  

 

PŘÍLOHA II

Vzor formulářů pro vývozní povolení podle článku 1

Členské státy budou při udělování vývozních povolení usilovat o zajištění viditelnosti povahy povolení na vydaném formuláři. Toto je vývozní povolení platné ve všech členských státech Evropské unie do dne skončení jeho platnosti.

Vysvětlivky k formuláři pro vývozní povolení.

Vyplnění všech kolonek je povinné s výjimkou případů, kdy je stanoveno jinak.

Kolonky 7 až 11 se opakují čtyřikrát, aby bylo možné žádat o povolení pro čtyři různé produkty.                                                             

Kolonka 1 Vývozce Úplný název a adresa vývozce, pro nějž je povolení vydáno, případně číslo EORI.
Kolonka 2 Číslo povolení

Číslo povolení je doplněno orgánem vydávajícím vývozní povolení a má tento formát: XXrrrr999999, kde XX je dvoupísmenný kód geonomenklatury (1) vydávajícího členského státu, rrrr je čtyřmístný rok vydání povolení, 999999 je šestimístné jedinečné číslo v rámci XXrrrr, jež přiděluje vydávající orgán.

Kolonka 3 Datum skončení platnosti

Vydávající orgán může určit datum ukončení platnosti povolení. Toto datum ukončení platnosti nemůže být pozdější než 6 týdnů po vstupu tohoto nařízení v platnost.

Pokud vydávající orgán nestanoví žádné datum ukončení platnosti, platnost povolení skončí nejpozději 6 týdnů po vstupu tohoto nařízení v platnost.

Kolonka 4 Vydávající orgán Úplný název a adresa orgánu členského státu, který vývozní povolení vydal.
Kolonka 5 Země určení Dvoupísmenný kód geonomenklatury země určení zboží, pro které je povolení vydáno.
Kolonka 6 Konečný příjemce Úplný název a adresa konečného příjemce zboží, je-li znám v době vydání, popřípadě číslo EORI. Není-li v okamžiku vydání konečný příjemce znám, je pole ponecháno prázdné.
Kolonka 7 Kód komodity

Číselný kód podle harmonizovaného systému nebo kombinované nomenklatury (2), do kterého je zboží k vývozu zařazeno při vydání povolení.

Kolonka 8 Množství Množství zboží měřené v jednotkách uvedených v kolonce 9.
Kolonka 9 Jednotka Měrné jednotky, ve kterých je vyjádřeno množství uvedené v kolonce 8. Jednotky, které se používají, jsou „P/ST“ pro zboží, jež je počítáno podle počtu kusů (např. masky), a „PA“ pro zboží počítané po párech (např. rukavice).
Kolonka 10 Popis zboží Srozumitelný popis zboží dostatečně přesný na to, aby bylo možné zboží identifikovat.
Kolonka 11 Místo Kód geonomenklatury členského státu, v němž se zboží nachází. Nachází-li se zboží v členském státě vydávajícího orgánu, musí se tato kolonka ponechat prázdná.
Kolonka 12 Podpis, razítko, místo a datum Podpis a razítko vydávajícího orgánu. Místo a datum vydání povolení.

(1) Nařízení Komise (EU) č. 1106/2012 ze dne 27. listopadu 2012, kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 471/2009 o statistice Společenství týkající se zahraničního obchodu se třetími zeměmi, pokud jde o aktualizaci klasifikace zemí a území (Úř. věst. L 328, 28.11.2012, s. 7).

(2) Nařízení Rady (EHS) č. 2658/87 ze dne 23. července 1987 o celní a statistické nomenklatuře a o společném celním sazebníku (Úř. věst. L 256, 7.9.1987, s. 1).  

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Investice:

Út 14:04  Bitcoin pokořil historický milník Ing. Zbyněk Kalousek (Coinbank)
Út 13:52  Průmyslová výroba: České strojírenství ve stále větších problémech Moore Czech Republic (Moore Czech Republic)
Út 13:18  Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na... Olívia Lacenová (Wonderinterest Trading Ltd. )




Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688