(Kurzy.cz)
Ke koloběžkám dnes v Praze přibyly elektroskútry, tentokrát v režii automobilky ŠKODA
Službu má na starosti divize ŠKODA AUTO DigiLab, která nicméně nezveřejnila značku, o jaký e-skútr se jedná. Nazývá jej právě jen jako samotnou služby BeRider. Jeho pohon každopádně zajišťují dvě lithium-iontové baterie umožňující dojezd až 70 km, tedy dostatečný pro krátké a střední vzdálenosti. Jízdu má díky nízké hmotnosti zvládnout každý. Tedy každý kdo vlastní řidičské oprávnění, minimálně typu A1. Oprávnění vlastně pro motocykly o výkonu max. 11 kW a objemu spalovacího motoru do 125 cm³. Řidiči však pro využití služby musí být 18 let.
Velká kola a kvalitní odpružení se mají postarat o komfortní jízdní vlastnosti. Jak je pro vozidla s elektrickým pohonem typické, také BeRider má dle automobilky výrazné zrychlení a je schopen jet rychlostí až 66 km/h.
Jarmila Plachá, vedoucí ŠKODA AUTO DigiLabu, uvedla: „Naše služba ‚BeRider‘ skvěle doplňuje stávající nabídku městské mobility v Praze. Ať už na cestě do práce nebo při prohlídce pamětihodností. Elektrické skútry „BeRider“ jsou praktické, ekologické a jednoduché na obsluhu. Současně přinášíme i naši digitální odbornost: Každý skútr BeRider je vybaven senzory, které poskytují data v reálném čase. Díky tomu zlepšujeme zákaznický zážitek při používání skútrů.“
K tomu dodat, že displej skútru samozřejmě ukazuje základní informace jako rychlost a dojezd. K dispozici je na řídítkách také držák mobilního telefonu, tedy vlastně pro usnadnění při příp. používání navigace. K nabíjení telefonu, či jiného elektronického zařízení, je pak k dispozici USB konektor. K používání skútru je dle vyhlášky zapotřebí použít přilbu. V uzamykatelném boxu se nacházejí rovnou dvě, pro případnou jízdu ve dvou.
K využití je třeba aplikace
Obdobně jako u jiných služeb sdílení, rovněž u BeRider je nutno stáhnout si příslušnou aplikaci a zaregistrovat se. Díky ní pak najít a rezervovat volný skútr a telefonem ho, bez klíče, odemknout a zamknout. Při psaní článku jsme napočítali na 30 skútrů. K dispozici jsou pouze v širším centru Prahy, dalo by se zhruba říci od Smíchova po Jarov, resp. od Holešovic po Pankrác. Zaparkovat má jít zdarma na modré, oranžové i fialové zóně. Samozřejmě při využívání skútru se jinak musí dodržovat vyhláška, nejen ohledně parkování, ale i při samotné jízdě. Zodpovědnost, resp. případná pokuta jde za řidičem. Pražany by tak na chodnících tato služba neměla obtěžovat…
Minutové půjčovné
Sazba za používání skútru je stanovena na 5 Kč/min., tedy 300 Kč za hodinu. Při příp. přerušení jízdy, lze zapnout tzv. čekací mód. Po danou dobu se sazba snižuje na polovic. Uživatel může na skútru vyrazit i mimo vytyčenou oblast, musí nicméně do dané výše popisované „vnitřní“ Prahy skútr vrátit. Stav baterie řidič nemusí řešit, resp. o dobíjení skútru se stará poskytovatel.
Závěrem možno dodat, že zavedení BeRider předběhlo jiné avizované sdílení koncernu. Na konci června jsme v článku informovali, že VW spustil v Berlíně pilotní projekt sdílení elektromobilů pod značkou „WeShare“, který se má v příštím roce rozšířit právě do Prahy.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz