Shrnutí konferenčního hovoru Avast
Avast včera pořádal v návaznosti na svá hospodářská čísla konferenční hovor (respektive prezentaci):
- Dosavadní CEO Steckler společnost opustí k 30. červnu 2019. Po dobu jednoho roku bude dostupný jako konzultant pro jeho nástupce Ondřeje Vlčka. Rozhodnutí Stecklera je rodinné povahy a údajně neplánuje návrat do sektoru v budoucnosti. Odchod úspěšného CEO považujeme za hlavního viníka včerejší negativní reakce akcií Avast. Pozitivem je fakt, že Steckler neodchází za výzvou ke konkurenci. Taktéž jmenování Vlčka působí jako rozumný krok. Ve společnosti působí přes 20 let a je odpovědný za vedení spotřebitelského segmentu, který je zcela klíčovou složkou tržeb Avast.
- Provozní marže EBITDA zůstane v roce 2019 na úrovni loňska. Důvodem jsou pokračující investice do podnikání, které vymazávají vliv provozní páky způsobené růstem tržeb.
- V segmentu počítačů dobře fungují lokální iniciativy. Avast tak rychle navyšuje počet platících zákazníků, a to i v zemích, které jsme považovali za spíše těžko dostupné (například Rusko se silným domácím hráčem Kaspersky). Implementace lokálních iniciativ by měla napomoci zejména na jihu Evropy, kde vidíme rozsáhlý potenciál pro dodatečnou konverzi (speciálně Itálie a Španělsko). Míra retence měřící procento platících zákazníků, kteří po skončení předplatného svou smlouvu prodlouží, se dramaticky nezlepšila (okolo 65%). Dobrou zprávou ale je, že většina zákazníků, kteří placenou službu (antivirus) opustí, přejde na verzi neplacenou. Jinými slovy tak nadále zůstávají pod křídly Avast, který jim může nabízet jiné produkty ze svého portfolia (tzv. crosselling). Při pohledu na průměrný počet produktů na zákazníka, který meziročně roste o více než 6%, je patrné, že prozatím strategie nese ovoce.
- Tržby mobilního segmentu ve druhé půli roku negativně ovlivnila ztráta kontraktu s mobilním operátorem Sprint (jde o pozůstatek špatného řízení předcházejícího managementu AVG). Vliv bude patrný i v prvním pololetí letošního roku, ve druhé půli už by mobilní segment měl vykázat růst. Mobilní segment je důležitým pilířem růstové strategie Avast. Spolupráce s operátory se jeví jako přirozené pouto, které Avast hodlá rozvíjet aktivněji. A to například skrze plánované uvedení aplikace k zabezpečení domácí sítě (respektive „internetu věcí“).
Celkově Avast představil solidní čísla za loňský rok a výhled v souladu s konsensuálním očekáváním. Příběh konverze rozsáhlé uživatelské báze na platící uživatele sbírá potřebnou důvěryhodnost s každým úspěšným pololetím. Odchod výkonného ředitele nicméně čísla zastínil. Volbu interního kandidáta vnímáme jako pro trhy snáze uchopitelnou, než příchod člověka z vnější. Předání povinností by mělo být výrazně hladší.
Jan Šumbera, analytik České spořitelny
Česká spořitelna je bankou s nejdelší tradicí na českém trhu.
Téměř 200 let tvoří jeden ze základních pilířů českého bankovního systému. V
současnosti poskytuje služby pro přibližně 4,7 milionu klientů. Od roku 2000 je
součástí nadnárodní finanční skupiny Erste Group Bank.
Více informací na: www.csas.cz
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz