Ing. Bc. Jiří Jemelka (J.I.P. pro firmy s.r.o.)
Okénko pro podnikatele  |  29.01.2019 10:37:45

Jaké trendy v oblasti firemního vzdělávání přinese rok 2019?

Firemní vzdělávání a příležitosti k rozvoji zaměstnanců jsou v současné době čím dál vyhledávanějším benefitem. Firmy mohou kvalitní nabídku firemních kurzů využít jako konkurenční výhodu a lákadlo pro nové talenty. V roce 2019 bude v oblasti vzdělávání zaměstnanců trendem zejména zaměření na měkké dovednosti, zapojení digitálních platforem a také gamifikace, tedy využívání principů hry.

Výhodami, jež firmám plynou z kvalitních vzdělávacích a školicích programů pro zaměstnance, se zabývala již řada studií. Prokázán tak byl pozitivní vliv vzdělávání zaměstnanců na jejich fluktuaci, spokojenost i výkon. Pro mladé lidi z generace mileniálů, kteří budou během pár let tvořit většinu pracující populace, se z možnosti profesního rozvoje, získávání nových dovedností a dalšího vzdělávání v současnosti stal důležitý a vyhledávaný benefit – dle konzultační agentury Gallup se při hledání práce o tuto oblast zajímá celých 87 % mileniálů. „Doba, kdy se lidé kvůli zaměstnání či kariérnímu postupu vzdělávali samostudiem nebo si soukromě platili různé kurzy, je zdá se pryč. Nyní lidé očekávají, že se o jejich kontinuální profesní rozvoj postará zaměstnavatel. Firmy tak mohou ze svého programu pro vzdělávání zaměstnanců učinit významnou konkurenční výhodu a lákadlo pro nové talenty,“ říká Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež poskytuje revitalizace a interim management malým a středním podnikům. Aby ovšem vzdělávací program pro zaměstnance plnil svůj účel, je dobré neustále sledovat novinky v této oblasti. Jaké trendy přinese do firemního vzdělávání rok 2019?

Komunikace a měkké dovednosti

Odborníci na firemní vzdělávání se shodují na tom, že v následujícím roce i v dalších letech bude jednu z klíčových rolí ve vzdělávání zaměstnanců hrát rozvoj měkkých dovedností. Ostatně již v roce 2016 označilo ve studii agentury Deloitte měkké dovednosti za „kritickou prioritu“ 90 % respondentů z řad manažerů a HR specialistů. „Potřeba vzdělávat a rozvíjet zaměstnance v oblasti měkkých dovedností navíc bude sílit společně s tím, jak v pracující populaci poroste podíl lidí z generace Z, tedy takzvané internetové generace, která je obecně známá nižší kvalitou komunikačních a měkkých dovedností,“ dodává Jiří Jemelka.

Školení hrou

Dalším výrazným trendem nastupujícího roku bude takzvaná gamifikace firemního vzdělávání. Za podivným slovem se přitom neskrývá nic jiného než využívání herních prvků, a to nejen třeba při méně formálních workshopech, ale v celém vzdělávacím programu. Firmy si totiž dobře uvědomují, že se dnešní zaměstnanci sice vzdělávat chtějí, ale nekonečné přednášky a prezentace bez špetky interaktivity by je mohly brzy odradit. Škála využitelných metod je velmi široká a „pohernění“ firemního vzdělávání tak nemusí nutně zahrnovat jen e-learningové programy předělané do hávu počítačové hry. „Lidé jsou ve své podstatě soutěživí tvorové, a tak je mohou dobře namotivovat třeba i jen jednoduché herní prvky, jako například různé odznaky za dosažené úspěchy, žebříčky a tabulky bodování. Pro rozvoj zmiňovaných měkkých a komunikačních dovedností pak bude trendem hlavně role-playing,“ říká Jiří Jemelka.

Personalizujte a využijte výhody mobilních řešení

Tak jako v mnoha oblastech, i ve vzdělávání zaměstnanců bude v nadcházejícím roce trendem přizpůsobení na míru potřeb konkrétního člověka. Lidé jsou totiž zejména s ohledem na vliv digitálního prostředí již uvyklí na personalizaci a vzdělávacím programům vytvářeným pro masy a zaměřujícím se především na obsah tak pomalu odzvonilo. Prim budou rovněž hrát digitální a mobilní technologie, díky nimž se zaměstnanec může vzdělávat podle vlastních časových a místních preferencí.

Ing. Bc. Jiří Jemelka Tento příspěvek poskytuje Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež poskytuje revitalizace a interim management malým a středním podnikům. Ing. Mgr. Bc. Jiří Jemelka, MBA se již více než patnáct let věnuje podnikovému a marketingovému poradenství, rozvoji, revitalizaci a restrukturalizaci firem, vzdělávání podnikatelů, manažerů, marketingových pracovníků a obchodníků. V roce 2013 vydal knihu o obchodování: Prodej, dřina nebo hra. Provozuje také specializovaný web restrukturalizace.cz a marketingové poradenství na btci.cz. Vystudoval VŠB-TU Ostrava, obor Management a Ekonomika, dálkově studoval na Impac University, USA, Florida 2005, studijní obor: Operations Organization.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:

Ne 22:37  Jak proměnit svůj relax s golfovou holí v nejlepší investici roku? Exkluzivní... Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)
02.03.2024  Proč je dovolená na Maledivách skvělou investicí do vašeho zdraví a pohody Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)
25.02.2024  NEJKRÁSNĚJŠÍ PLÁŽE HAVAJE Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688