Od roku 2012 v ČR klesá podíl ztrátových firem
Podíl ztrátových firem mezi společnostmi, které v posledních deseti letech vykázaly tržby a zveřejnily finanční výkazy, byl v roce 2017 na nejnižší úrovni. S rostoucími tržbami firem klesá podíl ztrátových subjektů. Ukázala to nejnovější analýza poradenské společnosti Bisnode, která v ČR disponuje nejrozsáhlejší databází finančních výkazů.
Z doposud zveřejněných údajů v loňském roce skončilo ve ztrátě 29,1 procent českých firem, což je nejnižší podíl od roku 2007. „To souvisí s příznivým vývojem tuzemské ekonomiky, ale i s nástroji berních úřadů, které jim pomáhají zamezovat daňovým únikům,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová. "Rekordní byl krizový rok 2009, kdy v červených číslech skončily čtyři firmy z deseti. Od roku 2012 až do roku 2017 se podíl ztrátových firem každoročně snižoval,“ dodala Petra Štěpánová z Bisnode.
Poznámka: ztrátová firma – ve sledovaném období vykázala tržby < 0 Kč
Data k 12. 10. 2018
Zdroj: databáze a výpočty Bisnode
Čím vyšší tržby, tím nižší podíl ztrátových firem
Detailnější analýza firem, které v roce 2017 hospodařily se ztrátou ukázala, že podíl ztrátových firem se výrazně snižuje s rostoucími tržbami. Zatímco o firem, které vykazují tržby do 200 000 korun je podíl ztrátových firem 45procentní, mezi firmami s tržbami nad 1,5 miliardu korun je jen 7,6 procent firem, které hospodařily v červených číslech.
Do analýzy Bisnode vstoupily všechny společnosti s ručením omezeným a akciové společnosti, které v letech 2012 až 2017 zveřejnily své finanční výkazy. V období 2012 až 2015 se jedná zhruba o vzorek 170 000 subjektů, za rok 2016 o necelých 130 000 a v roce 2017 téměř o 71 000 firem.
Bisnode
Bisnode je jedničkou v oblasti poskytování ekonomických informací o společnostech a podnikatelích. Analyzuje obrovské objemy dat, nachází souvislosti a interpretuje je do informací, které jsou srozumitelné pro zákazníky a tím jim umožňuje přijímat správná a chytrá rozhodnutí, zvyšovat tržby a minimalizovat rizika. Kvantitu mění na kvalitu, velká data (Big Data) mění na chytrá data (Smart Data). Bisnode působí v 19 evropských zemích a díky strategickému partnerství s Dun & Bradstreet poskytuje informace z více než 190 zemí světa o 300 milionech firem z celého světa.
Více se můžete dozvědět na: www.bisnode.cz
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
První měsíc 2. čtvrtletí je za námi a zlato si stále udržuje solidní pozice nad 2 300 USD / Oz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.