Nákupní horečka zdaleka nekončí
V dubnu se tržby obchodníků v reálném vyjádření zvýšily o 5,6 %. K tomuto nárůstu dopomohl nejenom silný spotřebitelský apetit, ale i dva pracovní dny navíc. Podle statistického úřadu zafungoval i efekt Velikonoc, ale ty tentokrát pomohly spíše březnovým výsledkům. Nakonec pokles tržeb u potravinářských výrobků to vlastně jen potvrzuje.
Další dvojciferný nárůst tržeb internetových obchodů (+20,3 %) asi nikoho nezaskočí, protože přesně zapadá do trendů maloobchodu. Za posledních 16 let rostly tržby těchto obchodů o více než 10 % celkem 14x. Pouze ve dvou letech recese to bylo pomaleji, ale i tak byl jejich výsledek podstatně lepší než v případě celého maloobchodu.
Spotřeba poháněná rostoucí kupní silou i optimismem zákazníků se stala jedním z hlavních tahounů poptávky v ekonomice a obchodníky proto čeká další rekordní rok v řadě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři