Šéf Facebooku Zuckerberg se před senátory omluvil za zneužití dat
Šéf Facebooku Mark Zuckerberg se na dnešní společné schůzi právního a obchodního výboru Senátu Spojených států omluvil za to, že společnost nedokázala zajistit bezpečnost osobních dat uživatelů. Prohlásil také, že pokud by lidé nechtěli reklamy, které Facebook cílí na základě jejich osobních informací a zájmů, museli by za to platit. Dodal ale, že vždy bude možnost využívat bezplatnou verzi facebooku.
"Byla to má chyba, omlouvám se. Já jsem spustil facebook, já ho provozuji a já jsem odpovědný za to, co se zde děje," řekl senátorům Zuckerberg. V úvodním projevu, který byl v předstihu zveřejněn již v pondělí, zdůraznil, že Facebook podniká řadu kroků, aby se podobný případ, jakým je skandál britské firmy Cambridge Analytica, již neopakoval. Firma Cambridge Analytica neoprávněně získala přístup až k 87 milionům dat uživatelů, údaje pak využila k podpoře volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa.
Na dotaz, proč tehdy žádné kroky proti analytické společnosti provozovatel sociální sítě nepodnikl, Zuckerberg řekl, že britská firma tehdy neměla na facebooku žádný profil a nevyužívala ani reklamu. "Nebyla možnost, jak ji zablokovat," řekl.
Později prohlásil, že Cambridge Analytica, její mateřská společnost SCL a ani žádné další firmy s ní spojené si již nemohou zřídit profil na facebooku. Na dotaz, zda jsou takto postihováni i zaměstnanci firmy s jejich soukromými účty, odpověděl, že ne.
Senátoři od Zuckerberga chtějí vysvětlit, jak sociální síť dbá o bezpečnost dat svých uživatelů. Senátor Bill Nelson, který je v obchodním výboru vedoucím představitelem demokratů, se Zuckerberga zeptal, zda bude muset platit za to, aby nebyl příjemcem cílené reklamy.
"Budu muset platit, abyste mi nic s využitím mých dat neposílali?" zeptal se Nelson. "Ano, senátore," odpověděl šéf Facebooku. Uvedl také, že společnost bude muset připravit obchodní model facebooku bez reklam. Dodal nicméně, že vždy bude verze, která bude zdarma. Na mysli tím měl současný model facebooku, který na cílených reklamách vydělává.
Zuckerberg i přes skandály, kterým společnost čelí, považuje sociální síť za bezpečnou. "Facebook je bezpečný. Sám ho používám. Moje rodina ho používá a stejně tak i lidé, které mám rád a na kterých mi záleží," řekl.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz