(Kurzy.cz)
AAA Auto: Sezóna ojetin startuje, nejrychleji roste nabídka hybridních vozů
Poslední chladný měsíc letošního roku nabídl ve všech regionech České republiky zákazníkům celkem 110 400 vozů. Jejich cena byla nejčastěji 139 000 Kč. Nabízené vozy v březnu lehce zestárly, a to v porovnání s únorem z 9,4 roku starých automobilů na 9,5 roku. Nájezd mírně stoupl o 400 km na 155 400 kilometrů. AAA AUTO kontinuálně monitoruje trh ojetých vozů ve střední Evropě ojetin již několik let. Ve svých statistikách zohledňuje takzvaný medián, který má vyšší vypovídající hodnotu a přesněji tak charakterizuje trh s ojetými automobily.
I přes stále ještě studené počasí panující v březnu letošního roku je z údajů o inzertních nabídkách poznat, že někteří řidiči se začali připravovat na právě začínající motoristickou sezónu. Někteří z nich se tak k prodeji či nákupu nového vozu rozhodli s příchodem teplého počasí do České republiky, které se naplno začalo projevovat o Velikonocích. Zatímco český trh ojetých automobilů nabídl v únoru celkem 98 508 vozů, v březnu činil jejich počet 110 400. I přes fakt, že druhý měsíc měl o 3 dny méně než březen, je třeba brát v potaz, že drtivá většina Čechů trávila uplynulý prodloužený sváteční víkend na dovolené. Nejvíce vozů bylo standardně nabízeno v hlavním městě (29 809), naopak nejméně automobilů nabídl zákazníkům tradičně Karlovarský kraj (2 560).
Rychleji než u benzínových či dieselových agregátů roste nabídka vozů poháněných hybridním pohonem. Ta v meziměsíčním srovnání stoupla o 38,5 %. „I přes fakt, že se v březnu výrazně zvýšila nabídka hybridních automobilů, nejvýrazněji roste poptávka po benzínových ojetinách. V AAA AUTO se zvýšil zájem po automobilech jezdících na benzín o 31,6 %, kdežto poptávka po dieselových vozech, pouze‘ o 21,2 %. Poptávka po hybridech je v letošním roce zatím kontinuální,“ objasňuje generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová a dodává: „Mezi hybridními automobily vévodí nabídce na našem trhu tovární značka Toyota, což koresponduje i s poptávkou v našich autocentrech.“
Celkově nejoblíbenějším autem u všech vozů v pomyslném žebříčku TOP 10 zůstává model Škoda Octavia, kterých se v České republice nabízelo v rámci března 9 809. Druhou příčku obsadila menší „sestra“ tuzemské jedničky, a to Škoda Fabia. Těch bylo v únoru k dispozici 6 803 kusů. Na třetí pozici se umístil Volkswagen Passat v počtu 3 052. Nejinzerovanějšími SUV jsou Škoda Yeti, BMW X5 a Volkswagen Tiguan. Mezi hybridními vozy vede Toyota Auris, Fiat 500 a Toyota Prius.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
13.11.2024 Pojištění elektromobilů kryje specifická rizika
12.11.2024 Motorola má nový hit Black Friday, svůj…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna