AAA Auto (AAA Auto)
Makroekonomika  |  15.11.2021 10:25:43

AAA Auto: Zdražování zasáhlo i menší modely ojetých aut, nabídka na trhu se zužuje


Nedostatek čipů a dalších materiálů pro výrobu nových aut, vysoká inflace, celosvětová energetická krize. To jsou hlavní příčiny toho, že se nejen čeští řidiči musí aktuálně spokojit s omezenější nabídkou ojetých vozů na trhu a také s vyššími cenami. Kdo by si myslel, že se tato situace týká pouze velkých dražších a aut, mýlil by se. Cenové rozdíly v podobě zdražování se podle analýzy sítě AAA AUTO nevyhnuly ani autům malým.

Do října letošního roku oproti stejnému období vloni klesla nabídka ojetých automobilů ve střední Evropě ze 466 325 o téměř 36 tisíc vozů, souběžně s tím vzrostly i jejich ceny. Asi nejlepším příkladem auta, jehož cena jako ojetiny je vyšší než cena tehdy nového vozu, je Suzuki Jimny. Ceníková cena nového auta se pohybovala někde okolo 450 000 korun, jako dvouletá ojetina se dnes na trhu prodává i za více než 800 000 korun. Stejně tak zapůsobilo oznámení Škody Auto o tom, že model Fabia ve verzi combi již nebude mít pokračovatele. Jako zánovní ojetina tak často atakuje původní ceníkové ceny.

A jak jsou na tom další malé ojeté vozy? Více než Suzuki Jimny bude český řidič znát například Hyundai i20. „U tohoto modelu došlo k vzhledem situaci na trhu k poklesu počtu zobchodovaných aut o 17 %, vozy jsou o rok starší, v průměru mají o 12 tisíc kilometrů více najeto, ale průměrná cena je stejná jako v loňském roce. Ještě výraznější rozdíl zaznamenal model Škoda Rapid Spaceback. U tohoto modelů se podle našich analýz prodeje na trhu propadly oproti loňsku o 24 %. A stejně jako u Hyundai i20 se průměrná cenovka vůbec nezměnila, přičemž vozy jsou o rok starší a mají v průměru najeto o 25 tisíc km více,“ komentuje současnou situaci provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček.

Největší pokles prodejů je obecně mezi malými vozy z let 2014–2016. Celkově se v roce 2021 dosud na trhu podle analýz AAA AUTO zobchodovalo o 13 % aut než za stejné období vloni. Stáří těchto vozů je meziročně přirozeně o 12 měsíců vyšší, ale jejich průměrná cenovka vzrostla o 10 tisíc korun, stejně jako se zvýšil průměrný nájezd o 10 tisíc najetých kilometrů. „Současný stav v podobě zdražování je ale dobrou zprávou pro všechny majitele těchto vozů. Dá se v podstatě říct, že pokud majitel disponuje autem s rokem výroby 2014–2016 a používá jej běžným způsobem, tedy do 20 tisíc najetých kilometrů ročně, jeho hodnota v dnešních dnech neklesá,“ doplňuje Vaněček a dodává: „Pro značku Mototechna jsme zatím schopni zajistit vozů dostatek. Pomáhá nám i rozbíhající se fungování společnosti Driverama, která již v Německu vykupuje mnoho vozů s parametry Mototechny, díky kterým její nabídku můžeme doplňovat.“


Lucie Brychtová

PR manager Aures Holdings

22.11. 18:51  levneji uz nebude (Peter)
16.11. 07:22  autaky (Karloos)
Diskuse je uzavřena







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688