Premiér Babiš jednal s vedením ČESMAD o mzdách českých řidičů v Německu
Podle sdružení, které slučuje přibližně 2 200 společností s téměř 25 tisíci vozidly, se nyní stovky řidičů zajímají o možnost vymáhat rozdíl mezi jejich mzdou a německou minimální mzdou, což může způsobit hromadný krach nejen dopravních firem. Situaci rozvířil i případ českého řidiče, který v polovině února vyhrál soudní spor a Deutsche Post, pro kterou česká spediční firma pracovala, mu musela doplatit rozdíl mezi jeho a německou minimální mzdou ve výši zhruba 8000 euro.
Předseda vlády Andrej Babiš uvedl, že chápe problém dopravců, pro které by mohlo být zpětné vyplácení mezd likvidační. Cílem ČR podle něj je vyjednat jasná pravidla v EU tak, aby integrita vnitřního trhu nebyla ohrožována. Po letech jednání se ale minulý týden podařilo nalézt předběžnou shodu v EU na revizi směrnice o vysílání pracovníků, v níž se povedlo prosadit, aby odvětví dopravy mělo, kvůli svojí specifické povaze a vysoké mobilitě řidičů, vlastní pravidla.
„Nyní pokračujeme v jednání o takzvaném balíčku mobility, který bude určovat pravidla pro dopravu. Klíčovou roli hraje Ministerstvo dopravy, které chce docílit toho, aby se na mezinárodní přepravu po EU ze země A do země B nevztahovala směrnice o vysílání pracovníků. Jednotný režim zároveň nesmí ohrozit konkurenceschopnost českých dopravců na evropském trhu,“ uvedl předseda vlády Andrej Babiš.
Podle premiéra Andreje Babiše se v současné době rýsuje kompromis, který by umožnil co nejnižší míru aplikace směrnice o vysílání pracovníků na mezinárodní dopravu a bilaterální pravidelnou přepravu mezi sousedními státy. Zároveň by odstranil právní nejistotu ohledně mzdových podmínek řidičů. Pravidelně o problému jedná také s evropskými protějšky.
Zákon o minimální mzdě platí v Německu od 1. ledna 2015 a vztahuje se na všechnu práci vykonanou na území Německa. Kromě hrubé minimální hodinové mzdy stanovuje také povinnost hlášení pracovní činnosti a její dokumentaci. Při nesplnění povinností může celní úřad udělit vysoké pokuty. V současné době je úroveň minimální mzdy 8,84 eura na hodinu, tedy zhruba 230 korun, což je zhruba třikrát vyšší než v ČR. Při 160 odpracovaných hodinách měsíčně by měl být plat řidičů zhruba 37 tisíc korun.
Více zpráv k tématu Mzdy
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun