Nejste viníkem nehody? To ještě neznamená, že vám pojišťovna vše uhradí
Bohužel je to tak. To, že jste nehodu nezpůsobili, ještě neznamená, že
vám pojišťovna vše zaplatí. Své by o tom mohl mluvit pan Jiří, kterému
pojišťovna viníka zaplatila pouze jednu čtvrtinu celé škody.
Pan Jiří se stal nedobrovolným
účastníkem nehody, když mu nedal přednost v jízdě jiný řidič. Byl sepsán
záznam o dopravní nehodě, který pan Jiří i s ostatními potřebnými
dokumenty, včetně faktury ze servisu, odeslal pojišťovně viníka.
Celkově vyčíslená škoda byla dle
dokumentů cca 36 000 Kč, pan Jiří se proto velmi divili, když obdržel oznámení
o likvidaci pojistné události, ze kterého vyplynulo, že mu pojišťovna viníka
uhradí pouze 9000 Kč.
„Výše pojistného plnění byla nedostatečná, nehodu jsem nezavinil, tak
nerozumím tomu, proč oprava nebyla proplacena celá,“ komentuje situaci pan
Jiří. Nespokojený řidič se proto obrátil na právníka ze společnosti Vaše
nároky.cz, která lidem pomáhá řešit spory s pojišťovnami.
„S výší poskytnutého pojistného plnění nelze souhlasit, neboť
pojišťovna postupovala v rozporu s nálezem Ústavního soudu II. ÚS
2221/07. Ačkoliv se uvedený nález týká zejména problematiky tzv. amortizace,
obecně Ústavní soud uvádí, že nelze přenášet povinnost k úhradě nákladů na
uvedení věci do původního stavu na poškozeného a neodůvodněně jej znevýhodňovat
oproti škůdci,“ říkal právník o případu a dodal, „není možné po poškozeném požadovat, aby doplácel na nehodu, pokud
opravou vozu, který by jinak poškozený nemohl v důsledku zavinění jiného
užívat, nedošlo ke zcela zjevnému přínosu pro poškozeného“.
Právník na základě výše zmíněného
zaslala pojišťovně předžalobní výzvu, když však pojišťovna nereagovala, předal
případ k soudnímu řízení. Obe strany se nakonec u soudu dohodly na smíru a
panu Jiřímu bylo vyplaceno alespoň další 12 000 Kč. Bez právníka se však
peněž navíc nejspíš nikdy nedočkal.
„Pokud se řidič domnívá, že mu
pojišťovna vyplatila málo, neměl by se spokojit s vyjádřením pojišťovny, ale
naopak s vyjádřením pojišťovny nesouhlasit. V mnoha případech se tak
podaří získat celé nebo alespoň část dlužného pojistného plnění,“ uzavírá
právník.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na:www.vasenaroky.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz