(Kurzy.cz)
Jak mohou prodejci porazit Amazon? Musí hlavně srovnat ceny!
Amazon se svou agresivní cenovou politikou způsobil doslova revoluci v maloobchodě nejenom v USA, ale i v globálním měřítku. Analytici mnoha a mnoha klasických retailových prodejců se dlouho zamýšleli při hledání receptů, jak se bránit agresivnímu nástupu online retailových prodejců válcujících klasické prodejny svými cenami. Analytici hledali způsoby jak zamezit častému jevu, kdy si nakupující vyhlédne zboží v kamenné prodejně a následně jej vyhledá za výhodnější cenu u některého online prodejce.
Velké množství klasických prodejců toto období hledání neustálo a zkrachovalo. Ti kteří přežili zjistili pochopili, že bojovat se dá především a hlavně srovnáním cen do úrovně čistě onlinových prodejců, byť většinou za cenu poklesu marží. Pokud se totiž srovná případně odstraní cenová výhoda výhradně onlinových prodejců jsou kamenné prodejny opětovně konkurenceschopné ba dokonce mohou dosáhnout nemalé výhody díky tomu, že zákazník má možnost si zboží osobně vyzkoušet a dopodrobna prostudovat s obsluhou prodejny.
Někteří klasičtí prodejci se navíc snaží přicházet s novými návaznými službami.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři