DOWER-D: Investování v postfaktické době!
Postfaktickou dobou rozumím dobu, ve které lidé dají víc na víru a emoce
než na fakta. Rozhodující je lídr, guru nebo kouč, jeho názor a víra v
něj. Fakta pozbývají smysl. Dvě a dvě už nejsou čtyři, ale třeba pět,
říká to náš lídr a tomu přece věříme.
MARKETING
Postfaktickou dobu vytvořil marketing. Zvlášť účinný a silný je politický marketing.
Jeho kořeny najdeme někde v padesátých létech minulého století a první
pravidla politického marketingu formuloval jeden z jeho zakladatelů. Saul Alinský.
Nejsilnější zbraní k "sestřelení" politického konkurenta je výsměch.
Nikdy nejděte za hranice myšlení vašich voličů a příznivců, neumí-li
počítat více než do deseti, neříkejte jim, že vy umíte počítat do sta.
Odvádějte pozornost a kdykoli je to možné jděte mimo odborné znalosti
vašeho oponenta a kdykoli je to nutné mluvte o něčem jiném než na co
jste byl tázáni. Tlačte hodně tvrdě, teprve pak vás budou lidé vnímat
pozitivně, protože jste nebojácný hrdina. Udržujte tlak a nikdy
nepolevujte. Zvolte si terč a jděte po lidech, nikdy ne po institucích.
Říkají vám něco tyto zásady? Pokud vám něco připomínají pak jste v obraze, pokud ne, pak jste terčem.
KDYŽ JDE O PENÍZE JDE O VÍC
Když jde o politiku nejde o nic, alespoň si to myslíme. Naopak, se
zájmem sledujeme jak jeden politik sestřeluje druhého. Když jde o
reklamu na spotřební zboží, jde o trochu víc, neradi naletíme, ale dá se
to přežít, když jde ale o investování může jít o hodně a legrace musí jít stranou.
INVESTICE
Pokud jde ale o investice už nejde ani o víc, ale už jde o přímý střet s postfaktickou dobou,
protože naše vlastní peníze vkládáme buď do našeho vlastního
projektu nebo, a to je ještě vážnější, do cizích projektů. Nejběžnějšími
formami, jsou akciové nebo dluhopisové účasti. To už musíme vážně z
hrušky dolů - a rychle poznáme kdo je kdo.
Pohádkáři patřící do skupiny oněch různých koučů a gurů budou
donekonečna nabízet horké a žhavé tipy, psát o grexitech, brexitech a
dalších exitech, ke kterým zcela jistě dojde už příští týden. Vzpomínáte
ještě na podobné zprávy o grexitu? Nebo už k němu přece jen nakonec
došlo?
Lidé, kteří do investičních projektů vkládají své vlastní peníze aby jim generovaly nové peníze musí však myslet jinak. Jdou po faktech.
Ne po víře a emocích. Vědí, že dvě a dvě jsou čtyři a vědí, že s vírou,
že dvě a dvě je pět nevystačí. Ba co víc, slepá víra je nakonec
ožebračí.
PONAUČENÍ
Myslíme-li to s investováním opravdu vážně buďme, navzdory době, faktičtí.
Neposlouchejme co o svých plánech říká vedení Kofoly CS, ale hlídejme,
jak koná. Totéž platí o Unipetrolu, Fortuně, Pegas Nonwovens a dalších. Buďme faktičtí!
DOWER-D
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz