Čínští výrobci smartphonů rychle dotahují ztráty, mají atraktivní ceny
Prodeje smartphonů, tedy chytrých telefonů, se za 1. čtvrtletí 2017 meziročně zvýšily o 9,1 % na 380 milionů kusů. Data zveřejnila poradenská společnost Gartner. Světovou jedničkou v produkci chytrých telefonů sice zůstává jihokorejský Samsung, následovaný značkou Apple, ale konkurence, především z Číny, se v žebříčku stále rychleji uvedeným firmám přibližuje a je čím dál tím tvrdší.
Donedávna téměř neznámé značky jako např. Oppo, Vivo a Huawei, které se úspěšně etablovaly na čínském trhu, chtějí dál růst, a to i v zahraničí. Čínští výrobci chytrých telefonů tak získávají stále větší podíl na trhu za vedoucí dvojicí Samsung a Apple. Aktuální podíly na trhu podle čísel agentury Gartner říkají, že na telefony s operačním systémem Android od Googlu připadl podíl v prodejích ve výši 86,1 %, přičemž podíl iPhonů od Applu dosáhl 13,7 %. Telefony, které mají ve svých útrobách jiný operační systém si z celkových prodejů ukously 0, 2 % a jejich podíl je prakticky zanedbatelný.
Agentura Gartner uvedla, že celosvětový prodej smartphonů koncovým uživatelům dosáhl v prvním čtvrtletí roku 2017 celkem 380 milionů kusů, což představuje nárůst o 9,1 procenta. Trendem je podle analýzy zvyšující se průměrná cena telefonů, která roste kvůli poptávce kupujících po lepších přístrojích. A tato poptávka nahrává nejvíce čínským výrobcům, kteří dokáží ve svých zařízeních instalovat potřebné technologie za přijatelné ceny. Jejich společný podíl na trhu prodejů mobilních telefonů tak v prvním čtvrtletí roku 2017 činil 24 procent, což představuje meziroční nárůst o 7 procentních bodů.
Jedničkou trhu zůstává Samsung, i když jeho prodeje za 1. čtvrtletí 2017 meziročně klesly o 3 % na 78,7 milionů smartphonů, což odpovídá 20,7% podílu na trhu. Prodeje Apple prakticky stagnovaly na úrovni 52 milionů kusů iPhonů a jeho podíl na trhu dosáhl 13,7 %. Podle analýzy Gartner se náskok těchto firem před čínskou konkurencí rychle ztenčuje, neboť ty dokáží prodávat cenově dostupná zařízení, vybavená inovativními funkcemi. Navíc – i díky agresivnímu marketingu a propagaci prodeje vytlačují například zavedené konkurenty z Indie, Indonésie či Thajska.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz