(Kurzy.cz)
ShopperTrack: Hlavní retailová sezóna v USA začala meziročním poklesem prodejů, aktivita se přesouvá do onlinu
Podle statistik a odhadů analytiků společnosti ShopperTrack hlavní nákupní sezóna roku nezačala pro kamenné obchody v USA zrovna nejlépe. Prodeje na den Díkůvzdání a následné Black Friday byly nižší ež loňských 12,1 mld. USD. Podle společnosti prodejci zaznamenávali výrazně menší zájem spotřebitelů, než v loňském roce.
Podle National Retail Federation (NRF) bylo v obchodech očekáváno pro první 4 dny hlavní nákupní sezóny roku cca 135,8 miliónu Američanů, což by odpovídalo meziročnímu růstu o cca 1,6%.
Snížení aktivity v kamenných prodejnách bude s největší pravděpodobností souviset s růstem online prodejních aktivit samotných prodejců.
Podle prvních statistik společnosti Adobe Systems prodeje firmy na Black Friday, který je tradičně brán jako zahájení hlavní nákupní sezóny roku, meziročně stouply o 15% na 822 mil. USD.
Podle údajů IBM prodeje na Black Friday rostly meziročně o 21,5%. Plných 44,7% online prodejů připadaly na smartphony. Průměrná objednávka v této kategorii zboží se pohybovala na 121,06 USD, což představuje meziroční růst o 4,3%.
Amazon by podle ChannelAdvisor za Black Friday měl reportovat růst prodejů meziročně o 20,8%
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz