(Kurzy.cz)
Apple je nejhodnotnější značkou světa, oceněn na 247 mld. USD. Druhý je Google
Výzkumná agentura Millward Brown aktualizovala svůj žebříček nejhodnotnějších značek světa BrandZ TOP 100. Na vrchol žebříčku se po roce vrátil Apple, jehož hodnota značky se jen za letošní rok zvýšila o 2/3 na 247 mld. USD. Pomyslné stříbro patří Googlu s růstem o 9% na 174 mld. USD. Bronz patří Microsoftu s růstem o 28% na 115,5 mld. USD. Do TOP 5 se vešly ještě IBM s 93,9 mld. USD (-13%) a Visa s 91,9 mld. USD (+16%).
Největší růst hodnoty zaznamenal Facebook (+99%), již jmenovaný Apple (+67%) a Intel +58%).
Během posledních 10 let se pak nejvíce zvýšila hodnota značek Apple a to o plných 1 446%, AT&T (+1240%) a Amazon (+941%).
Hodnota čínských značek se během posledních 10 let zvýšila desetinásobně. Do TOP 100 se jich dostalo 7 v čele s Alibabou, Huawei a HDFC.
Celkově se hodnota 100 nejlepších značek světa za posledních 10 let zvýšila o 126% na 3,3 biliónu dolarů. en od začátku roku si značky polepšily o 14%
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři