Češi odcházejí z velkých bank k těm malým
Nízkonákladové banky se Čechům líbí. Přecházejí k nim od velkých bankovních domů, zjistil průzkum společnosti SANEM.
Ve srovnání s údaji získanými společností SANEP v 2012 je aktuálně znatelný úbytek klientů České spořitelny, ČSOB a Komerční banky. Oproti tomu je pak v rozmezí tří let viditelný nárůst zájmu o služby Fio banky, Air Bank a Equa Bank či Sberbank.
Z velkých tuzemských bank je pak patrný nárůst u Poštovní spořitelny a GE Money bank.
Z exkluzivního průzkumu společnosti SANEP, který vznikl ve spolupráci se serverem www.bankovnipoplatky.com, je tak patrný trend změny přístupu klientů k výběru bankovních domů, jenž může souviset jak se vstupem nových českých bankovních institucí na domácí bankovní trh, tak i s přístupem jednotlivých bankovních domů k účtování poplatků, které jsou trnem v oku řadě domácích klientů.
Exkluzivní průzkum společnosti SANEP, byl zaměřen na znalost majitelů bankovních ústavů působících na domácím trhu. Uvedené srovnání vkladatelů jednotlivých bankovních ústavů v roce 2012 a v roce 2015 je pouze jednou částí rozsáhlého průzkumu, jehož velice zajímavé výsledky bude společnost SANEP společně se serverem bankovnipolatky.com zveřejňovat v dalších dnech.
„Výsledky plasticky ilustrují přechody klientů mezi jednotlivými bankami a jasně dokladují, že za poslední tři roky došlo ke znatelnému přesunu klientského kmene nejen směrem k nově příchozím nízkonákladovým bankám, ale i ke středně velkým bankám. Přitom samotný průzkum se primárně nezaměřil na tuto oblast, ale na znalost majitelů bank v ČR, což zvyšuje objektivitu spontánní odpovědi bez možné tendence zapůsobit volbou banky, která je aktuálně v kurzu“, říká k výsledkům provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.
Největší absolutní nárůst zaznamenala Air Bank a to o 3,3 p.b. (z 0,6% na 3,9%), GE Money Bank o 2 p.b. (z 5,6% na 7,6%). Naopak největší pokles je vidět u České spořitelny a to o 4,7 p.b. (z 30,4% na 25,7%) a u Komerční banky o 3,8 p.b. (z 12,7% na 8,9%).
Exkluzivní bleskový průzkum společnosti SANEP byl proveden ve dnech 12.–16. 4. 2015 na vybrané skupině 3.817 dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku 18-70 let. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu více jak 220 tisíc registrovaných uživatelů, 17.955 dotázaných. Reprezentativní vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru a odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR dle údajů Českého statistického úřadu. Statistická chyba u uvedené skupiny obyvatel se pohybuje v rozmezí +-2,5%. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou.
-of-
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři