Bezkontaktní platby pronikají do nových odvětví
Placení bezkontaktní platební kartou je relativně mladá záležitost, nicméně se rychle stala běžně využívanou službou v obchodech, kde spotřebitelé nakupují denně. Počet vydaných bezkontaktních karet či jiných nosičů pro bezkontaktní platby přesáhl dle Sdružení pro bankovní karty na konci roku 2014 6,5 milionů. Zhruba 52 % všech karetních transakcí u obchodníků probíhá bezkontaktně. Zároveň tato možnost placení zaznamenává boom i v místech, kam zákazníci nechodí každý den, ale v případě, že na místo zavítají, očekávají stejný komfort při placení. Může se jednat o nákup oblečení, obuvi, v květinářství, ale také třeba o kadeřnické služby. Obecně mají větší možnosti využívání bezkontaktního placení obyvatelé větších měst, ale postupně se rozšiřují tyto platební možnosti i v regionech a menších městech. Společnost MasterCard se snaží vyhovět zájmu ze strany klientů o rozšiřování možností bezkontaktního placení do nových odvětví, a proto se kontinuálně zajímá o potenciální oblasti využití. Platit „pípnutím“ lze dnes na stále více místech, například i v samoobslužném mycím centru CarWash v Mladé Boleslavi.
Urychlování procesu placení má v agendě každý obchodník a provozovny, jež se vypořádávají se sezónním náporem zákazníků, nejsou výjimkou. Jedním z ukázkových případů jsou automobilové myčky, kam lidé chodí na konci zimy a v jarních měsících velmi často. O tom, že se představená novinka bezkontaktního placení setkala s pozitivním ohlasem ze strany motoristů, svědčí vysoký počet platebních transakcí uskutečněných tímto způsobem. Ani ne po půl roce od modernizace čtyř samoobslužných mycích boxů v Mladé Boleslavi bylo provedeno již 500 bezkontaktních plateb a číslo se neustále zvyšuje, denně proběhne až jedna třetina plateb bezkontaktně. Zároveň se jedná o jednu z prvních v regionu střední a východní Evropy, kde lze platit bezkontaktně.
Vítaný zájem obou stran, obchodníků i zákazníků, nás podněcuje k tomu, abychom i nadále přemýšleli o rozšiřování bezkontaktního placení do dalších odvětví. Cílem je, aby se platební proces zjednodušoval, zefektivňoval a byl pro zákazníka pohodlný. Dle průzkumu by si lidé nejvíce přáli takto platit v restauracích, v prostředcích veřejné dopravy nebo v novinových stáncích, což koresponduje s povahou českých spotřebitelů zkoušet nové inovativní produkty a služby v mobilních platebních technologiích. Čísla hovoří jasně, v minulém roce bylo provedeno čtyřikrát více bezkontaktních transakcí ve srovnání rokem 2013.
Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro ČR, SR a Rakousko
Více informací na: www.mastercard.com
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz