Namísto IPO emise dluhopisů?
Initial public offering, známější spíše pod třípísmenovou zkratkou IPO, byl svého času hodnocen jako jeden z nejlepších prostředků jak získat potřebné finanční zdroje. Během 90tých let se totiž průměrný čistý zisk v den uvedení na trh pohyboval kolem 65 % (tedy první uzavírací cena byla asi o dvě třetiny vyšší než upisovací). Samozřejmě nepsanými králi byly high-tech tituly, jejichž jednodenní zhodnocení se pohybovalo řádově v tříciferných číslech. Od těch dob však lesk IPO značně vyblednul. Své by mohla říct i česká společnost Limart, která se v důsledku nedostatečného zájmu investorů musela s IPO zatím rozloučit. Výrobce plechů však nečeká v rukama v klíně… Podle Obchodního věstníku plánuje emitovat dluhopisy.
Článek v plném znění najdete na http://www.ipoint.cz/detail.php?article=8836
Poslední zprávy z rubriky Údaje o firmách:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz