Sociální sítě se naučily oceňovat hodnotu virtuálních přátel
PRAHA (MEDIAFAX) - Hodnotu virtuálních přátel z pohledu obchodních kontaktů se naučily oceňovat sociální sítě. Zatímco doposud služby jako Klout dokázaly vyčíslovat hodnotu kontaktů jako celku, služba MVF vyhodnocuje cenu kontaktů coby samostatných jednotek, napsal oborový server Next Web.
MVF vznikla v tvůrčí dílně Alexandera Tauba a Michaela Schonfelda, kteří ji uvedli na trh na konci minulého týdne. Širokou popularitu jí v rámci sociálních sítí zajistilo to, že dokáže hodnotit užitečnost jednotlivých kontaktů uživatele sítí pro jeho podnikání, napsal Next Web.
Tvůrci nabídli MVF nejprve pro Twitter a až později přidali také MVF pro Facebook. Postup jeho určení je přitom neobvyklý. Nejcennější facebookový přítel se vybírá na základě vážené kombinace celkového počtu přátel a odběratelů.
"Hodnotu je těžké definovat. Budujeme tuto aplikaci, abychom to vyzkoušeli a ukazuje se, že zájem přesahuje naše očekávání. Dívali jsme se na hodnotu jako na komoditu. Čím je jednotlivec vzácnější, tím je cennější. V potaz jsme vzali také popularitu, jak dobrou, tak špatnou. Snažili jsme se přitom najít rovnováhu popularity a vzácnosti," citoval Next Web Schonfelda a Tauba.
Ondrej Fér, fer@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz