Prodej automobilů v listopadu ve Spojených Státech meziročně rostl o 14 pct
Podle průzkumu Auto data prodej vozidel v USA meziročně rostl o 14,1% na 976,2 milionů, avšak zaostal za říjnovou úrovní 1,01 milionů. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek vykázal 13,6 milionů, což byla nejvyšší hladina od srpna 2009. Nejnovější data jsou stále hluboko pod průměrem 17 milionů jednotek mezi lety 2000-2007 před recesí.
Prodej GM v listopadu meziročně rostl o 7% na 180,4 tisíc, Ford reportoval nárůst o 13,3% na 166,4 tisíc, zatímco Chrysler o 44,5% na 107,1 tisíc vozidel. Podíl tuzemských značek se na trhu meziročně zvýšil na 45,5%.
Prodej Toyota Motor se meziročně zvýšilo 6,7% na 137,9 tisíc, Honda zaznamenala pokles o 6,4% na 83,9 tisíc. Nissan reportoval stabilní nárůst o 19,4% na 82,3 tisíc, překvapivě i Mazda o 20,4% na 18,4 tisíc vozidel. Korejská Hyundai prodala 49,6 tisíc a Kia 37 tisíc vozidel, což znamenalo meziroční růst o 22% resp. o 39%. Pokles tržeb vykázala automobilka Mitsubishi, Subaru i Suzuki. Podíl asijských značek se na severoamerickém trhu opět meziročně snížil na 43,9%.
Evropské automobilky vykázaly robustní prodeje. Prodej VW meziročně vyskočil o 41% na 28,4 tisíc, BMW o 7,1% na 21,5 tisíc, Daimler o 46,2% na 27,8 tisíc, Audi o 3,6% na 9,7 tisíc, Volvo o 19% na 4,8 tisíc, Jaguar Land Rover o 17% na 4,7 tisíc, pouze prodej Porsche zpomalil o 6,7% na 2,2 tisíc vozidel.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz