Spotřebitelská důvěra Japonska se v červenci opět zlepšila
Nálada japonských domácností se po březnovém zemětřesení pozvolna zotavuje. Domácnosti předpokládají další zlepšení situace na pracovním trhu, vyšší příjmy a spotřebu. Průzkum úřadu vlády za červenec oznámil, že se index spotřebitelské důvěry zvýšil o 1,7 bodů na tříměsíční maximum 37,0 bodů. Výsledek potvrdil konsenzuální předpověď. Navzdory oživení, je sentiment hluboko pod neutrální úrovní 50 bodů.
Měsíční průzkum odráží vzorek zhruba sedmi tisíc dotazovaných domácností. Všechny komponenty indexu zaznamenaly zlepšení, ale setrvaly pod úrovní oddělující expanzi od poklesu. Největší měrou přispíval ukazatel výdajové plány a zaměstnanosti. Zhruba 55% respondentů nyní předpokládá inflaci nad či pod úrovní 2,0%, ve srovnání s 43% na počátku roku. Index spotřebitelského sentimentu oblasti Tokia vyskočil o 2,3 na 38,5 bodů, nejvyšší úroveň od března.
Bank of Japan v srpnu zachovala úrokové sazby a a rozšířila program kvantitativního uvolňování. Nejnovější vývoj ekonomik v zámoří a výkyvy na finančních trzích mají negativní dopady na podnikatelský sentiment a následně na hospodářskou aktivitu Japonska. BOJ předpokládá návrat na dráhu mírného oživení, ze současné fáze zpomalení, v druhém pololetí.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz