Fundamentální analýza akcií - 7. díl
V minulém dílu jsme si představili hlavní přístupy finanční analýzy podniku a ve stručnosti jsme se podívali na horizontální a vertikální analýzu. V tomto dílu se budeme věnovat poměrovým ukazatelům. Poměrové ukazatele Poměrové ukazatele vyjadřují vztah mezi dvěmi položkami z účetních výkazů. Jsou jedním z nejkomplexnějších nástrojů fundamentální analýzy na mikroekonomické úrovni vůbec. Obecně je rozdělujeme na:
Všechny skupiny dohromady nám poskytují ucelený a reálný pohled na ekonomickou situaci společnosti. Nyní se budeme věnovat těm nejznámějším a nejpoužívanějším poměrovým ukazatelům z každé této skupiny. Ukazatele rentability Tyto ukazatele nám říkají, jak efektivně společnost hospodaří, tedy jakou snahu musí vynaložit na to, aby dosáhla adekvátního zisku. Mezi hlavní ukazatele z této skupiny patří rentabilita vlastního kapitálu, rentabilita aktiv a rentabilita tržeb. Jaké jsou nejpoužívanější ukazatele, které využívají profesionální portfolio manažeři a velcí investoři? Celý článek čtěte na iPOINT |
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz