Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  12.10.2010 12:03:16

Apple: Poslední překážka

Apple je technologickou firmou s největší účetní hodnotou, čehož dosáhla hlavně vítězstvím u zákazníků. Až donedávna šlo ale o jednotlivce, o firmy se stratégové Applu moc nezajímali. To se teď mění.

Totéž platilo i obráceně, firmám se přechod na jinou platformu příliš nezamlouval. To už ale neplatí a do náruče Applu dnes kráčí jak malé firmy, tak i velké koncerny. Zlom udělal iPad, dnes nejúspěšnější digitální hardware v historii. Plných 50 procent firem patřících do Fortune 100 již začalo iPad nakupovat, nebo to alespoň plánuje. Na počítače a další periférie s jablkem ve znaku tak přešly společnosti jako je Google, Cisco, Facebook nebo Bausch & Lomb. Samotný Apple přitom stále zůstává firmou orientující se zejména na jednotlivé zákazníky a nehodlá budovat speciální divize věnující se firemním zákazníkům.

Prvním krokem, který začal velké firmy převlékat do dresu s jablíčkem, byly mobilní telefony iPhone, pravý nástup ale začal až s příchodem iPadu. Jeho rozšíření je tak masivní, že se na příští rok předpokládá prodej 40 miliónů kusů. Jednotlivé společnosti se tak dostávají z pout dvojice Microsoft-Intel, kterým dlouhých 20 let patřily firemní IT. Jak je to možné? Výrobky z dílny Apple jsou dnes považovány za bezpečnější nežli cokoliv pracující s operačním systémem Windows, navíc s přechodem na internet zmizela výhoda některých aplikací, které si firmy jako Microsoft nebo Research in Motion držely pro sebe.

Na neuvěřitelný úspěch iPadů si mezitím začínají stěžovat výrobci dalších digitálních hraček, od netbooků, které přestávají být prodejné, až po digitální fotoaparáty nižší cenové třídy. V obou případech prostě iPad nabízí elegantnější a jednodušší řešení. Navíc se iPad zapne okamžitě a odpadá několikaminutové čekání na Windows, které zákazníky irituje již několik desetiletí, ale přesto nechalo experty Microsoftu v klidu. Skutečnost, že je iPad výrazně levnější než solidně vybavený laptop, je potom již jen elegantní tečkou.

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

Čt 10:00  Ministr financí v Press klubu Frekvence 1 MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
18.04.2024  Zbyněk Stanjura v diskusním pořadu na CNN Prima News MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
26.03.2024  Novinářské kachny mezi lety 2015 - 2020 (Na pravou míru) ec.europa.eu (Evropská komise)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688