Telefonica O2 - na jaké ceně zvažte nákup
Telefónica O2 Czech Republic je předním integrovaným telekomunikačním operátorem na českém trhu. V současnosti provozuje více než sedm miliónů mobilních a pevných linek, což z ní činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb na světě. Nabízí nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice. Mimořádnou pozornost věnuje využití růstového potenciálu především v datové a internetové oblasti.
Společnost provozuje nejrozsáhlejší pevnou a mobilní síť včetně sítí 3. generace - datovou síť CDMA a síť UMTS, která umožňuje přenos dat, hlasu, obrazu a videa.
Společnost svými výsledky za první dva kvartály roku 2010 investory příliš nepřesvědčila, společnosti klesl zisk v řádu několika desítek procent, přestože společnost od začátku roku přijala úsporná opatření. Management na tyto neuspokojivé výsledky reagoval tím, že přijal ještě tvrdší úsporná opatření a to v podobě přísnější kontroly investic, dalším omezením výdajů na marketing a propuštěním celkem 5% zaměstnanců, tato opaření by se měla naplno projevit až ve 3Q až 4Q roku 2010. Přestože ve 2Q 2010 jsou již vidět náznaky zlepšení hospodaření, čeká management po zbytek roku tvrdá práce.
K naplnění celoročního cíle v HV se společnost rozhodla jednat o prodeji informační linky 1188, kde se odhaduje celková hodnota až na 500 mil. Kč, kterou ale nehodlá odprodat za každou cenu, hlavním kritériem prodeje je cena. Dále společnost rozjela ve spolupráci v PMDP a.s. jako první v Evropě - řešení městské Multifunkční čipové karty, která by měla nahradit v budoucnu výpadek příjmů z fixního segmentu.
Plzeňské karty, integrované v mobilním telefonu - Plzeňská karta v mobilním telefonu je založena na technologii NFC (Near Field Communications). Používání uvedeného řešení je identické s užíváním standardní Plzeňské karty - bezkontaktní čipové karty založené na technologii MIFARE, kterou vyvinula společnost NXP Semiconductors. Pilotní fáze obsahuje nasazení do provozu 1000 telefonů s touto technologií. Tato technologie skýtá vysoký potenciál, neboť se telefon stává platebním médiem a stane se tak velkým konkurentem platebních karet. O tuto technologii se již zajímá mateřská společnost O2, která plánuje komerční nasazení ve Velké Británii, Španělsku, Brazílii a Argentině. Telefonica O2 počítá s rychlým nástupem do komerčního nasazení v ČR a následně i na Slovensku a během 2 až 3 let s generováním příjmů kolem 600 mil. Kč ročně.
Kde se společnosti nadále daří, je Slovensko, kde společnost počítá, že od roku 2012 se budou vracet vynaložené investice a v roce 2015 by se zisky mohly pohybovat až do výše 25% z vyplácené dividendy. S postupným oživováním ekonomiky by se měly stabilizovat příjmy jak mobilního, tak i z fixního segmentu. Nadále společnost disponuje 5,65 Kč na akcii z nerozdělného zisku z minulých let, který bude nadále distribuován v podobě dividendy. Cíle managementu jsou jasné – maximalizovat zisk pro mateřskou společnost, která je velice zadlužená a proto potřebuje, aby její investice byly rentabilní a vracely vynaložený kapitál v minulosti. Mateřská společnost nadále potřebuje dostatek kapitálu na profinancování koupi operátora v Brazílii od Portugalského telecomu za 7 mld. EUR. Nadále očekáváme v následujících letech zachovanou dividendu kolem 40 Kč za akcii s jejím postupným navyšováním, jak se budou lepšit hospodářské výsledky.
Snižování cílových cen ze strany velkých bank a brokerů bereme jako neopodstatněné a nadále jsme přesvědčeni, že férová cena je na 460 Kč. Proto při ceně kolem 380 Kč shledáváme akcii jako atraktivní k nákupu ze střednědobého a i dlouhodobého hlediska.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.02.2025 Ferratum: Banka budoucnosti v tvém mobilu?
24.02.2025 České firmy stále častěji místo banky…
12.02.2025 iPhone 16 Pro za 699 Kč! Nová služba nemá v…