Nokia prohrála s iPodem
Comes with Music měl konkurovat Applu a jeho všudypřítomnému iPodu; byl založen na představě, že multimediální telefony od Nokie by za jednorázový poplatek při koupi přehrávaly hudbu zdarma podobu jednoho roku. Uživatelé by si mohli všechny možné písničky stáhnout a nechat si je i po vypršení ročního předplatného (nebo, samozřejmě, si předplatit další rok).
Nápad byl zajímavý, ale nevyšel. Zavést jej do praxe bylo technicky složitější, než si Finové zpočátku představovali, a třeba ve Spojených státech se ani nerozběhl. Tamní mobilní operátoři nebyli ochotni zdarma distribuovat hudbu od společností, jež si navzájem konkurovaly (a tudíž se dalo logicky očekávat, že by mohly za službu platit).
Nokia se nyní rozhodla zrušit značku Comes with Music a službu přiřadit do multimediálního balíku Ovi Unlimited. Marketing a branding původní značky Comes with Music přitom již pohltil desítky milionů dolarů; poslední tah má navíc tu nevýhodu, že Ovi je termín ještě méně známý než původní značka a nikdo neví přesně, co klientům nabízí.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři