Google nepotěšil velké značky
Majitelům velkých značek tak Google nedovolí řídit, jaké reklamy se uživatelům objeví během vyhledávání. Změna se uskuteční ke 14. září ve většině evropských zemí, oznámil Google v Paříži.
Praktiky Googlu v Evropě tak budou od poloviny příštího měsíce stejné jako ve Spojených státech, Británii a dalších dvou stovkách zemí. Podnik se ke změně odhodlal po verdiktu Evropského soudního dvora, který v březnu rozhodl, že podnik prodejem klíčových slov k cílené reklamě neporušuje pravidla o ochranných známkách.
Řada firem v čele s impériem luxusu Louis Vuitton ale tento postup napadala. Soud oznámil, že se majitelé značek můžou sami za sebe obrátit na Google, aby výsledky vyhledávání reklam změnil, pokud mají pocit, že se tím uživatelé matou.
Verdikt potvrdil, že placená hesla AdWords tvoří jádro reklamních aktivit Googlu, jejichž tržby dosahují kolem 23 miliard dolarů. Rivalové jako Yahoo! tak dostali možnost, jak prodávat reklamu, a majitelé značek způsob, jak své ochranné známky chránit, napsala agentura Reuters.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři