O prodej reklamního času na ČT mají zatím zájem pouze dvě firmy
PRAHA (MEDIAFAX) - O zakázku České televize na prodej reklamního času se zatím zajímají pouze dvě firmy, třetí si sice podklady vyžádala, ale vzápětí z tendru odstoupila. Ve středu to novinářům řekl obchodní ředitel ČT Robert Kvapil.
Pro Českou televizi v současné době prodává reklamní čas společnost Media Master (dříve Arbomedia). Na konci letošního roku jí ale vyprší stávající smlouva, a tak veřejnoprávní televize vypsala výběrové řízení na nového dodavatele. Ten by měl pro ČT zajišťovat prodej reklamního času dalších pět let.
"Součástí smlouvy bude nejen klasická reklama, ale nově také povolený product placement (placené umísťování konkrétních výrobků do jednotlivých pořadů - pozn. red) nebo sponzoring. Vítěz bude muset zvládnout také speciální operace, pod kterými označujeme například soutěže o výrobky sponzora, umísťování log partnerů na dekorace v pořadech a podobně. Vybraná firma bude muset být schopná komunikovat s dramaturgy i produkčními skupinami, což systém její práce výrazně ztíží," řekl Kvapil.
Ke kritériím výběru patří ekonomická část (85 procent - 50 procent výše provize a 35 procent bankovní záruka) a vypracování obchodního plánu a projektu (15 procent hodnocení). Kromě nabídky musí uchazeč předložit podepsanou smlouvu, aby ji v případě vítězství nemohl dodatečně měnit a upravovat. Česká televize zvažuje, že do výběrové komise dosadí i vybrané externí odborníky, aby zajistila transparentnost při otevírání obálek. K tomu se chystá na konci srpna, vítěze by měla určit o dalších 14 dnů později.
Přestože podmínky výběrového řízení zveřejnila ČT už před časem, do středy si je vyžádaly pouze tři firmy - stávající partner Media Master, AT Media a Medea. Posledně jmenovaná firma však podle Kvapila prohlásila, že jejich předmět podnikání s tím nesouvisí, a ze soutěže odstoupila.
Zákon o České televizi povoluje veřejnoprávní stanici prodej reklamy pouze do dokončení digitalizace vysílání, na konci roku 2012 se tak ocitne zcela bez příjmů z reklamy. Pokud se tedy platný zákon nezmění. "S tím bude nová smlouva počítat, aby se pak vybraná firma nemohla přít o ušlý zisk. I po té však bude pokračovat v prodeji product placementu, sponzoringu a speciálních operací," podotkl Kvapil.
Příjem ČT z prodeje reklamy se dosud pohyboval kolem tři čtvrtě miliardy korun ročně, loni však kvůli ekonomické krizi výrazně poklesl na 469 milionů. Provize společnosti Media Master se pak pohybovala podle některých informací kolem 60 milionů korun za jeden rok, což pro ni představovalo podstatnou část jejích příjmů.
ČT však hlavně v poslední době s jejími službami nebyla příliš spokojená. "Pokles obratu v loňském roce byl naprosto zásadní. Je otázkou, co zapříčinila ekonomická krize, a za co mohly neustálé změny managementu firmy. Ty se na její úrovni velmi podepsaly," prohlásil Kvapil a dodal, že pokud bude chtít ve výběrovém řízení uspět, tak bude muset minimálně navýšit svoji prodejní část. "Dřív obchodovali televizi dva lidi, ale to už i s ohledem na nástup nových forem reklamy nebude dále možné," poznamenal obchodní ředitel ČT.
Filip Sušanka, susanka@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz