TNBiz (TN.cz)
Akcie v ČR  |  16.02.2010 08:53:31

Televize Prima zlevňuje reklamu, v lednu pokles o 20%

Mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - V lednu televize registrovala v meziročním srovnání pokles reklamních příjmů o 20 procent. V úterý to uvedl deník E15.

Televize Prima chce přitáhnout pozornost reklamních zadavatelů ke svému novému programu Prima Cool. "Společnost, která bude inzerovat zároveň na Primě i Primě Cool, od nás dostane slevu 11 procent," uvedl ředitel Primy Marek Singer. Podmínkou však je, aby na Primu Cool směřovalo minimálně 11 procent z celkové částky.

Televize tak chce urychlit návratnost investice 200 milionů korun, kterou do rozjezdu Primy Cool vložila. Hlavními lákadly televizního kanálu jsou zahraniční show a seriály jako Simpsonovi, Studio 30 Rock nebo Faktor strachu.

Podle Asociace televizních organizací v loňském roce dosáhla Prima Cool průměrného podílu na sledovanosti 1,11 procenta ve skupině diváků 15+. V lednu se pak toto číslo mělo podle vedení Primy nadále zvýšit. Další důvod, který management televize vede k částečnému zlevnění reklamy, je úbytek prodávané inzerce. "V lednu jsme v meziročním srovnání zaregistrovali 20procentní pokles objemu reklamy," řekl Singer.

V loňském roce hospodaření televizí negativně ovlivnil pád trhu s televizní reklamou až o 30 procent. Tržby Primy v roce 2009 klesly více než o 11 procent. Rovněž u Novy se očekává pokles, přesná čísla však budou oznámena příští týden. Podle lidí z branže by se oživení mohlo objevit již v průběhu letošního roku. Mediální agentura OMD však pro rok 2010 předpokládá další pokles trhu o 13 procent.

Jiří Táborský, taborsky@mediafax.cz

Od 1. února začala TV prima poskytovat 11% slevu pro inzerenty, kteří propagují své výrobky či služby na obou kanálech (TV Prima a Prima Cool). Na nabídku již zareagovala Coca Cola. Předpokládáme, že v případě TV Nova (skupina CME) by čísla za leden mohla být lepší než v případě TV Prima, jelikož inzerenti nyní volí reklamní média s co největším zásahem, aby efektivněji alokovali své zdroje. To vedlo například k tomu, že pokles výdajů do jiných médií než TV byl loni větší (samozřejmě s výjimkou internetu, kde byl dosažen růst). Z lednové statistiky ještě nelze vyvodit celoroční trend, protože i v minulém roce byly inzerenti zpočátku více opatrní kvůli nejistotě ohledně ekonomického vývoje. V případě ČR očekává letos CME růst reklamního trhu o 6 %. Náš odhad se pohybuje okolo 2 %, přičemž jakýkoli růst bychom vnímali pozitivně. Domníváme se, že stále existuje riziko, že by reklamní výdaje mohly letos klesnout, pokud by došlo k dalšímu poklesu ekonomické aktivity (dvojité dno). Lidé z reklamního průmyslu čekají, že oživení přijde v letošním roce, ale například mediální agentura OMD v říjnu 2009 uvedla, že reklamní výdaje by mohly poklesnout o 13 %.

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688