Televize Prima zlevňuje reklamu, v lednu pokles o 20%
PRAHA (MEDIAFAX) - V lednu televize registrovala v meziročním srovnání pokles reklamních příjmů o 20 procent. V úterý to uvedl deník E15.
Televize Prima chce přitáhnout pozornost reklamních zadavatelů ke svému novému programu Prima Cool. "Společnost, která bude inzerovat zároveň na Primě i Primě Cool, od nás dostane slevu 11 procent," uvedl ředitel Primy Marek Singer. Podmínkou však je, aby na Primu Cool směřovalo minimálně 11 procent z celkové částky.
Televize tak chce urychlit návratnost investice 200 milionů korun, kterou do rozjezdu Primy Cool vložila. Hlavními lákadly televizního kanálu jsou zahraniční show a seriály jako Simpsonovi, Studio 30 Rock nebo Faktor strachu.
Podle Asociace televizních organizací v loňském roce dosáhla Prima Cool průměrného podílu na sledovanosti 1,11 procenta ve skupině diváků 15+. V lednu se pak toto číslo mělo podle vedení Primy nadále zvýšit. Další důvod, který management televize vede k částečnému zlevnění reklamy, je úbytek prodávané inzerce. "V lednu jsme v meziročním srovnání zaregistrovali 20procentní pokles objemu reklamy," řekl Singer.
V loňském roce hospodaření televizí negativně ovlivnil pád trhu s televizní reklamou až o 30 procent. Tržby Primy v roce 2009 klesly více než o 11 procent. Rovněž u Novy se očekává pokles, přesná čísla však budou oznámena příští týden. Podle lidí z branže by se oživení mohlo objevit již v průběhu letošního roku. Mediální agentura OMD však pro rok 2010 předpokládá další pokles trhu o 13 procent.
Jiří Táborský, taborsky@mediafax.cz
Od 1. února začala TV prima poskytovat 11% slevu pro inzerenty, kteří propagují své výrobky či služby na obou kanálech (TV Prima a Prima Cool). Na nabídku již zareagovala Coca Cola. Předpokládáme, že v případě TV Nova (skupina CME) by čísla za leden mohla být lepší než v případě TV Prima, jelikož inzerenti nyní volí reklamní média s co největším zásahem, aby efektivněji alokovali své zdroje. To vedlo například k tomu, že pokles výdajů do jiných médií než TV byl loni větší (samozřejmě s výjimkou internetu, kde byl dosažen růst). Z lednové statistiky ještě nelze vyvodit celoroční trend, protože i v minulém roce byly inzerenti zpočátku více opatrní kvůli nejistotě ohledně ekonomického vývoje. V případě ČR očekává letos CME růst reklamního trhu o 6 %. Náš odhad se pohybuje okolo 2 %, přičemž jakýkoli růst bychom vnímali pozitivně. Domníváme se, že stále existuje riziko, že by reklamní výdaje mohly letos klesnout, pokud by došlo k dalšímu poklesu ekonomické aktivity (dvojité dno). Lidé z reklamního průmyslu čekají, že oživení přijde v letošním roce, ale například mediální agentura OMD v říjnu 2009 uvedla, že reklamní výdaje by mohly poklesnout o 13 %.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz