Reklama údajně ničí hodnoty
Výzkum srovnával vliv na společenství šesti skupin lidí s různými zaměstnáními. Výsledkem je, že reklama „může vytvořit nenasytitelné a neukojitelné potřeby, podněcovat pocity nespokojenosti, nedostatečnosti a stresu ve společnosti“. Ve zprávě se dále uvádí, že lidé od reklamy „vydělávají mezi 50 tisíci až 12 miliony liber ročně“, a přitom „zničí hodnotu jedenácti liber za každou vytvořenou jednu libru. To je prý přesný opak poměru, který vygeneruje uklízečka v nemocnici.“ V hledáčku výzkumu byli také bankéři a výběrčí daní, ti údajně také ničí hodnoty. Naopak pozitivní roli sehrávají pečovatelky o děti nebo zpracovatelé recyklovatelného odpadu. Zpráva vyvolala ostrou reakci od Hamishe Pringlea, ředitele organizace IPA (sdružující britské agentury): „Metodologie NEF je velmi jasná, použili jsme ji k výpočtu toho, že za každou jednu libru hodnoty vytvořenou manažerem think-tanku je zničeno 12,5 libry. To je téměř přesný opak poměru, který vygeneruje praktický ekonom.“
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři