Na Slovensku klesl prodej aut od začátku roku o 11 procent, propad se v listopadu zmírnil
BRATISLAVA (MEDIAFAX) - Za 11 měsíců letošního roku klesl prodej aut na Slovensku o čtyři procenta. S odkazem na Sdružení automobilového průmyslu to v sobotu uvedl slovenský internetový server Sme.
Za jedenáct měsíců letošního roku se na slovenském trhu zaregistrovalo 83 886 nových osobních a malých nákladních vozidel, což oproti stejnému období loňského roku znamená pokles o 4,37 procenta.
Propad v posledních měsících se přitom zmírňuje. V listopadu bylo na slovenském trhu registrovaných 5104 nových osobních a malých nákladních aut, tedy o 23,33 procenta méně než v listopadu minulého roku. Meziroční pokles byl však mírnější než v říjnu, kdy se prodej aut propadl až o třetinu.
Žebříček nejžádanějších značek nových osobních a malých nákladních aut na slovenském trhu vede Škoda, která dosáhla podíl 16,5 procenta. Druhé místo patřilo Renaultu s podílem 10,96 procenta na trhu a na třetím místě je Peugeot, který měl podíl na trhu 7,89 procenta. Čtvrtá skončila Kia s podílem 7,07 procenta.
Marek Kuntoš, kuntos@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři