Francouzi věří své ekonomice čím dál více, stále však pod dlouhodobým průměrem
PAŘÍŽ (MEDIAFAX) - Francouzská spotřebitelská důvěra v říjnu rostla již třetí měsíc za sebou a dostala se na úroveň -35 bodů. Informaci v úterý přinesla agentura Reuters s odvoláním na francouzský statistický úřad INSEE.
Spotřebitelská důvěra ve Francii si od září připsala jeden bod a dostala se na nejvyšší úroveň od ledna roku 2008. Stále ale je hluboko pod dlouhodobým průměrem.
„Překvapivé výsledky těžily z toho, že spotřebitelé se domnívají, že míra nezaměstnanosti sice roste, ale pomaleji. Je to zajímavé, protože v září se počet lidí hledající práci opět zvýšil,“ prohlásila Mathilde Lemonová, hlavní ekonomka francouzské pobočky banky HSBC.
Tereza Peprníková, peprnikova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři