Zářiový prodej aut v USA ostře zpomalil
Zatímco vládní stimul přitáhl v srpnu zájemce o nákup nových vozidel, poté co podpora šrotovného skončila prodej klesl. Ukazatel prodejů se propadl o 26% na 965,671 jednotek. Byl to nejhorší výsledek od února 1993. Podle sezónně očištěných dat Autodata dosáhlo roční tempo 9,2 milionů prodaných aut, nejnižší od dubna. Před rokem objem dosáhl 12,2 milionů. Letos v lednu prodej zpomalil až na 9,1 mil jednotek což byl nejhorší výsledek od roku 1981.
Naposledy stoupla poptávka v USA podle statistik Autodata a Ward´s Auto InfoBank v říjnu 2007. Prodej top producenta General Motors v září meziročně klesl o 45%, třetí největší automobilce Ford Motor, která ustála krizi a stojí pevně na nohou, zpomalil prodej jen o 5%, čtvrté největší automobilce Chrysler se propadl o 42%. Celkový podíl amerických automobilek na trhu klesl o 8% na 44,5%.
Japonské Toyota Motor, druhé největší světové automobilce, klesl prodej o 13%. Nejprodávanějším vozem je stále v USA model Camry s počtem 264,5 tisíc, třetí pak Corolla/Matrix. Až šestou příčku drží domácí Ford Fussion. Prodej Honda zpomalil o 20%. Model Accord drží druhou pozici v USA s počtem 221,4 tisíc prodaných jednotek. Nissan oznámil 7% zpomalení poptávky, Altima je v USA pátý nejprodávanější vůz.
To korejské automobilce Hyundai, světové šestce, nečekaně vyskočil prodej o 27% a stala se v září společně se sesterskou značkou Kia jediným vítězem na trhu. Zásluhou Hyundai se zvedl podíl na americkém trhu o 6% na 47,5%.
Evropské automobilky zaznamenaly mírný pokles a podíl na trhu vzrostl o 1,7% na 8,5%. VW reportoval 4,5% zpomalení prodejů, prodej Daimler klesl o 17%, BMW dokonce jen o 0,5% a automobilce Porsche rostl prodej o 4%.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz