Zářiový prodej automobilů v USA meziročně rostl o 9,9 pct
Zářiový prodej automobilů v USA meziročně rostl téměř o 10% a zahnal obavy z dvojité recese poté, co většina automobilek předpověděla vyšší tržby po zbytek roku. Zákazníci se vrátili do showroomů i v době nejisté ekonomické situace obnovených turbulencí na finančních trzích. Detroitské automobilky GM a Chrysler zaznamenaly dvouciferné procentní zisky, prodej japonských značek kvůli nízké nabídce opět zpomalil a nadále ztrácel podíl na trhu. Podle ředitele Toyota Motor v USA už má automobilka nejhorší za sebou a od 4Q očekává stabilní meziroční růst.
Podle zářiového průzkumu Auto data prodej vozidel ve Spojených Státech meziročně vzrostl o 9,9% na 1,053 milionů, srovnatelnou úroveň jako v srpnu. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek dosáhl 13,1 milionů, což bylo nejrychlejší tempo od dubna. Výsledek předčil konsenzus 12,5 milionů. Nejnovější data jsou stále hluboko pod průměrem 17 milionů jednotek mezi lety 2000-2007 před recesí.
Prodej GM se meziročně zvýšil o 20% na 207,1 tisíc a prodej Ford Motor vzrostl o 9% na 174,8 tisíc. Chrysler reportoval 127,3 tisíc prodaných vozidel a meziroční nárůst o 27%. Podíl tuzemských značek se na trhu meziročně zvýšil na 48,2%.
Meziroční prodej vozidel Toyota zpomalil o 17,5% na 121,4 tisíc a prodej Honda Motor poklesl o 8% na 89,5 tisíc. Nissan zaznamenal robustní nárůst o 25% na 92,9 tisíc a Mazda o 37% na 25,5 tisíc jednotek. Korejské automobilky předvedly stabilní výsledky, Hyundai prodal 52 tisíc a Kia 35,6 tisíc vozidel, což byl meziroční růst o 12% resp. o 18%. Dobrý měsíc měla automobilka Mitsubishi i Suzuki. Podíl asijských značek se na severoamerickém trhu opět meziročně snížil na 42,5%.
Evropské automobilky vykázaly robustní prodeje a větší podíl na trhu (9,3%). Prodej VW se meziročně vyskočil o 36% na 27 tisíc, BMW o 19% na 21,7 tisíc, Daimler o 13% na 23,9 tisíc, Audi o 19% na 9,7 tisíc, Volvo o 21% na 5 tisíc, Jaguar Land Rover o 11% na 3,8 tisíc a Porsche o 10% na 2,1 tisíc vozidel.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz