Google asi neporušuje zákon
Vyplývá to ze stanoviska takzvaného generálního advokáta, který působí u soudu EU v Lucemburku a jehož názor se shoduje s drtivou většinou tamních rozsudků. Google čelí žalobám několika francouzských výrobců. Mezi nimi je například firma Louis Vuitton, které se nelíbí, že prakticky jakýkoliv zájemce si u amerického společnosti může zakoupit reklamu na předem vybraná klíčová slova. Poté, co libovolný uživatel internetového vyhledávače tato klíčová slova zadá, kromě tradičního výsledku hledání se mu zobrazí i reklama na internetové stránky firmy, která možnosti spojit své jméno s konkrétními slovy či slovními spojeními využila.
"Google se nedopustil porušení ochranných známek, když umožňuje zájemcům, aby si prostřednictvím AdWords vybrali libovolná klíčová slova," uvedl ovšem generální advokát Poiares Maduro. Podle něj samotným vybráním klíčových slov ve vyhledávači se neuskutečňuje prodej výrobku, ani objednání služby. Google prý navíc vybrané značky nijak nepoškozuje.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz