Spotřebitelská důvěra Německa poroste, GFK
Norimberg – spotřebitelská důvěra největší ekonomiky eurozóny se v únoru zlepšuje. Stabilní ceny a šrotovné se projevují pozitivně, uvedl poslední průzkum GFK. Domácnosti jsou předvědčení že jejich kupní síla roste a vzdor probíhající hospodářské krizi jejich optimismus roste.
Spotřebitelé vítají zlevnění cen pohonných hmot a pokles inflace což jim zvyšuje kupní sílu, vítají hospodářské stimuly spolkové vlády a nečekají pokles reálných mezd. Budoucí obavy mírně polevují, největší hrozbou je stále ztráta zaměstnaní.
Průzkum spotřebitelské důvěry okolo 2000 domácností podle GFK Group pro měsíc březen roste o 0,3 na 2,6 bodů, stále setrvává na velmi nízkých hladinách. Lednová a únorová čísla Gfk revidoval o 0,1 nahoru zatímco průměrné analytické odhady ekonomů čekaly pokles indikátoru na 2,0body.
Tři subindexy výdajové plány, osobní příjmy a ekonomický výhled v únoru zaznamenaly lepší výsledek. Subindex osobní příjmy po dvou měsících propadu na nejnížší hladinu od března 2003 nečekaně vyskočil o 9,5 na -11,0bodů, ve stejném období vloni dosahoval -1bod. Subindex výdajové plány jen mírně klesl z nadprůměru posledních měsíců. Indikátor se snížil o 0,9 na 14,6bodů a je o 30 bodů nad loňskou hodnotou, subindex očekávání vyskočil z rekordního dna o 5,0 bodů na -27,9, je však o 42 bodů slabší než před rokem.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři