Krize se projeví i na reklamním trhu
„Dopad krize na českém reklamním trhu zatím příliš vidět není, ale jistě se ukáže. A může se ukázat i velmi citelně. Důvodů je několik,“ uvedl ředitel mediální agentury Media One Štěpán Wolde. Velkou část investic na českém trhu pokrývají velké mezinárodní společnosti, které podle něj na světový vývoj reagovat budou. V rámci své reakce začnou velmi pravděpodobně omezovat své komunikační aktivity a standardně to nejdříve činí na trzích, které jsou z jejich pohledu méně významné, míní.
„Společnosti z finančních trhů - banky, fondy, pojišťovny - jsou jedním z nejvýznamnějších inzerentů. Své investice budou nyní omezovat,“ poznamenal Wolde. Na finanční trhy jsou v dnešní ekonomice přímo napojeni téměř všichni velcí inzerenti, a tak se podle něj i na jejich plánech finanční krize jistě projeví.
Podle bývalého dlouholetého šéfa Asociace komunikačních agentur a nynějšího pedagoga na pražské Vysoké škole ekonomické Jiřího Mikeše se každá ekonomická krize nějak v komerčních komunikacích a zvláště pak v reklamě projeví. Velké firmy podle něj využijí situace, že střední a malé firmy začnou své rozpočty osekávat a jaksi "nelogicky" naopak zintenzivní své kampaně.
Krize pokračuje. Podle expertů zasáhne i reklamní trhy.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz